Skype naar vaste telefoon Brazilië

Gebruikt hier iemand Skype om naar vaste telefoons in Brazilië (met name São Paulo) te bellen?

Ik doe dat met Voipraider, die goedkoper is dan Skype, maar meestal is er technisch wat mis met de verbinding (vertraging, haperingen e.d.). Is dat met Skype naar vast in Brazilië beter?

Naar Nederlandse nummers gaat het met Voipraider prima, dus het zou niet aan mijn breedband moeten liggen.

Andere tips om de dure Braziliaanse telefoontarieven te omzeilen zijn welkom.

Tip 1: bellen per computer van Skype naar Skype of van MSN naar MSN is natuurlijk het goedkoopst (lees: kosteloos).

Tip 2: laat die Brazilianen een gsm met WiFi regelen en Skype erop installeren. Voor iedereen gratis, als ze maar een WiFi kunnen opzetten.

Twee leuke tips van me maar waarschijnlijk bel je naar mensen in Brazil die niet altijd een computer of gsm met internet/WiFi tot hun beschikking hebben.

Een vriend ‘skypt’ regelmatig naar een middelgrote stad in het noordoosten van Brazil. Volgens hem kost dat ongeveer € 0,03 p/m naar een vast nummer. Check dat nu op de site van Skype en zijn verhaal klopt (naar São Paulo ongeveer hetzelfde tarief). Hij hangt rustig een uur een de lijn zonder technische problemen.

Zelf ‘msn’ ik weleens probleemloos in HD met de Webcam naar het noordoosten in Brasil, waaruit ik gemakshalve concludeer dat de lijn tussen Brazil en NL onder normale omstandigheden geen problemen oplevert.

Wel weet ik dat vaste lijnen in het noordoosten van Brazil er regelmatig uitvliegen, met name als het om een telefooncel gaat. Wellicht dat de Paulistas hier ook last van ondervinden (?)

Saúde!

Dank voor de input.

Mijn eerste tests lijken inderdaad aan te geven dat met Skype bellen naar vaste nummers in Brazilië beter gaat dan met Voipraider/Voipbuster en andere bedrijven van dezelfde groep. Skype Braziliëtarieven per minuut in Euro’s incl. BTW (er is een starttarief en ze ronden af op hele minuten):

Brazilië 5,3 centen
Brazilië - Mobiel 20,6 centen
Brazilië - Rio de Janeiro 3,5 centen
Brazilië - Sao Paulo 2,6 centen

Zijn er hier mensen met ervaringen met GoogleTalk naar vaste nummers in Brazilië?

Vanuit Nederland naar Brazilië bellen is volgens mij nog steeds het goedkoopst met 1643Telecom. En nee, dit is geen spam, want ik heb geen belangen bij deze tip.

Hallo bellers,

Ik heb in mijn FRITZ!Box 3 providers geprogrammeerd, deze kan ik als een uitgaande netlijn selecteren. (*201#, *202# en *203#) Selecteer ik niets dan pakt de FRITZ!Box netlijn #1. (Oi vastelijn)

Netlijn #1. Oi Vastelijn analoog.

Netlijn #2. VoipWise (VoIP) Gratis naar vastenummers in Nederland.
R$ 0,073 per minuut naar alle Mobiele Nrs. in Brazilie.

Netlijn #3. poivY (VoIP) Gratis naar alle vastenummers in Brazilie.

Bediening heel simpel, gewoon op mijn normale telefoon netlijn kiezen en bellen maar. Onze telefoonrekeningen zijn een lachertje.

Fax komt binnen op de FRITZ!Box (Automatic Fax response) en wordt naar mijn emailadres gestuurd. Als de telefoon niet wordt opgenomen wacht de automatic fax response tot het antwoord apparaat de inkomende lijn beantwoord en neemt dan de fax aan.

Dit alles zonder dat er een computer aanstaat.

PS. VoipWise en poivY zijn BetaMax labels, meer info over goedkoop bellen en de BetaMax producten; http://www.nugratisbellen.nl/info_welke_voip_provider.htm

M.vr.gr.
CeesH