Skien maart-juni in Zuid Amerika

Weet ieamnd of en waar het mogelijk is om ergens tussen maart en juni in Zuid Amerika te skieen? Ik lee sover mogelijkheden in chili, argentinie en bolivia, maar dat is volgens mij allemaal niet in deze maanden. Is er niet ergens een hele hoge bergtop waar altijd sneeuw ligt?

Zelf woon ik in het grootste ski-gebied van Zuid Amerika (Bariloche, Argentinië), maar hier begint het seizoen inderdaad pas in juli/augustus.

Wellicht dat er in Las Leñas (provincie Mendoza) al eerder geskied kan worden, maar ik betwijfel het. Voor Chili geldt hetzelfde.

hoi,

ik wil graag volgend jaar rondreizen en werken in zuid amerika, en het lijkt me leuk om dat ook voor 2 maanden in een skidorp te doen!
weet iemand of dit mogelijk is voor zo kort?

Hangt er een beetje vanaf. Hoe goed is je Spaans? Dat is een eerste vereiste. Het pleit in je voordeel als je Engels, Duits en eventueel Portugees spreekt. Tevens zal werken in een ski-dorp (zoals Villa Catedral bij Bariloche) voornamelijk catering-werkzaamheden betreffen of in een ski-shop. Ervaring helpt uiteraard! Verwacht niet teveel aan salaris en wel een hoge huur/hoge hostelkosten, dus rijk word je er zeker niet van (arm wellicht), maar het is natuurlijk wel een leuke ervaring.

mijn spaans is momenteel nog niks, maar ga in september beginnen met cursus om die vervolgens vanaf maart voort te zetten in z amerika, dus volg daar nog 3 maanden cursus voordat het winter seizoen begint. Heb in frankrijk in skiverhuur gewerkt dus half jaartje ervaring, maar zou het liefst lesgeven, heb een oostenrijks beginnend snowboardleraar diploma. En inderdaad rijk zal ik er niet van worden maar dat maakt niet uit!!
mocht ik dit willen doorzetten, is het handig om al actie te ondernemen vanuit nederland (het gaat dus om de maanden juni juli augustus 2009) of is het ook op goed geluk te doen? met in het ergste geval een normaal weekje snowboarden in het vooruitzicht :wink: mocht het daar niet lukken…

Ski seizoen begint eind juni in Bariloche.
Misschien dat er in Ushuaia al geskied kan worden???