Binnen 3 weken vertrek ik naar Guatemala. Eerst zal ik 8 weken privéles Spaans volgen en nadien 8 weken vrijwilligerswerk doen. Ik heb een vraagje ivm mijn gsm.
Momenteel zit ik bij proximus. Ik ben naar de proximus winkel gestapt en ze hadden me aangeraden om in Guatemala zelf een simkaart te kopen. Omdat ik niet met mijn familie en vrienden van België zal communiceren via de gsm maar wel met mensen in Guatemala. Anders gaat het me veel te veel geld kosten.
Weet er toevallig iemand dat ik gewoon in Guatemala zelf best iets zoek om een simkaart daar te kopen? Of hoe zit dat daar?
En wat voor iets kan ik dan best vragen? Want ik wil geen abonnement waar ik maanden aan vast zit natuurlijk.
Hoi Nele,
Je kan zo ongeveer overal gewoon een los simkaartje kopen! Geen probleem!
(tigo, claro en movistar)
Waar in Guatemala ga je heen?
Groetjes Mirjam
Euhm de talenschool en mijn gastgezin zal in Antigua zijn.
Het project dat ik ga doen dat weet ik nog niet.
Er waren 18 projecten waar ik een top 3 voor moest geven.
En de 2 eerste dat ik had gekozen was in Antigua en de derde in xela
Toevallig nog tips voor dat ik er heen ga?
Ons mama vraagt constant wat moet je meenemen? Wat mag je zeker niet vergeten? Maar zelf kan ik er niet goed op antwoorden
Je moet wel even opletten dat je telefoon het ondersteunt. Ze hebben hier in Guatemala een 850 MHz-netwerk, en in Europa veelal alleen 900/1800 MHz. Dus als je telefoon quad-band is, dan gaat het goed (vaak zo met UMTS-toestellen) en anders kun je hier prima een telefoon met sim kopen voor 165 Quetzal (Tigo). Heb je ook gelijk een goede oplader (US-standaard 2-pins op 110 Volt) en hoef je geen verloopje te kopen.
let wel op dat je moeilijk kunt SMSsen naar Belgie of Nederland, want ik geloof dat het wel aankwam, maar mensen kunnen niet terug-SMSsen.
Nogmaals veel plezier, en geniet vast van de voorpret.
Een woordenboek NL-SP en andersom. Anders moet je nog gaan vertalen naar Engels, want EN-SP/SP-EN is wel te krijgen.
Als je harde lenzen hebt: voldoende lenzenvloeistof, dat is hier niet te krijgen.
Een creditcard, liefst Visa die werkt het best, maar Mastercard werkt vaak ook wel. Pinnen kost hier geld, afhankelijk van de bank die je gebruikt Q16-23.
Voor de rest hoef je niet veel mee te nemen, anders dan “Buena Onda”.
Ja mijn visa kaart mag ik donderdag gaan afhalen bij de bank!
En ik heb voor men verjaardag van een vriendin een mini aanwijsboekje gekregen en een mini woordenboekje Spaans - Nederlands Nederlands - Spaans!
Lenzen heb ik niet:)
Ik heb ook nog zo’n ‘undercover heuptas’ aangekocht!