Sidi Mansour In Djerba

Hallo, ik boekte vandaag een 14-daagse vakantie voor mezelf en mijn dochter van 5 in Sidi Mansour in Djerba op 13/8/2005.
Ik koos dit hotel omwille van kinderclub, naaste fijnzandstrand, avondanimatie en animatie tijdesn de dag.

Toen ik thuiskwam ging ik op zoek op het internet naar informatie en ik kwam terecht op een Frans forum alwaar mensen hun ervaringen met dit hotel deelden en … ik was zeer teleurgesteld omdat deze quasi allemaal erg negatief uitvielen :
strand is volgens hen op 400m en niet op 200m
koets naat het strand is niet steeds aanwezig
strand : is vuil en in het zand liggen veel vreemde harde objecten
parasols zijn te ver verwijderd van de zee
kamers achteraan komen op straat uit en er is veel lawaai van een café tot 2u30 's ochtends
miniclub : geen vaste uren en elke dag dezelfde activiteiten
animatieteam : niet van het hotel en erg weinig activiteiten
avond-animatie : quasi niet bestaande
avondeten is niet echt goed
Men zegt dus dat dit een hotel is eerder voor een jong stel zonder kinderen die graag op excursie gaan…

Kan ik aub commentaar krijgen van mensen die met vakantie gingen naar dit hotel, ik ben erg bezorgd…

Dank bij voorbaat!

Annemie uit België
[EMAIL=“stevens.annemie@telenet.be”]

Hallo Annemie,

Ik zal proberen je een beetje verder te helpen. Hotel Sidi Mansour wordt niet geboekt vanuit Nederland dus je krijgt op die manier ook weinig recensies. Het is een vrij nieuw hotel en het ligt ongeveer 5 minuutjes lopen vanaf het strand. Er is een koetsje aanwezig, en mocht dat niet het geval zijn dan onmiddelijk aan de bel trekken bij je host(ess). Zover ik weet is het eten goed. Wat betreft de ligging van de kamers, het hotel ligt bijna bij een kruispunt dus als je aan die kant een kamer hebt kun je inderdaad wel wat verkeer horen. Ik snap dat je met het oog op je dochter speciaal daarvoor dit hotel geboekt hebt. Maar helaas kan ik je wat betreft de kinderclub e.d. niet veel verder helpen, daar heb ik nog geen reactie over binnen gehad. Wel staat er iets over het hotel in de Djerba Groep, dus daar kun je ook even kijken. Je kunt daar je vraag ook neerzetten. we hebben daar ook leden uit Belgie, dus misschien dat er een paar bij zitten die ook daar geweest zijn. Mocht ik meer horen dan laat ik hier ook een berichtje achter.

Groetjes,
Marianna

Leuk, heel erg bedankt Marianna.
Ik zal uw advies opvolgen.
Ik heb mijn reisbureau teruggebeld en daar heeft men mij verzekerd dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Dat je het commentaar op die fora met een korrel zout moet nemen… Ik zeg maar : waar rook is, is vuur…
We hebben gezocht naar een ander hotel in dezelfde prijsklasse maar alles kwam veel duurder uit, dus zal ik het maar zo laten en … fingers crossed…
Groetjes!

Annemie

Hoi Annemie,

Er zijn toch genoeg hotels in dezelfde prijsklasse. Maar het zal allemaal wel meevallen en anders gewoon aan de bel trekken bij je host(ess). Ik weet niet met welke touroperator je gaat maar dat maakt ook eigenlijk niet uit, ze moeten ze geven wat er in de brochures staat, daar betaal je ook voor. Wel zou ik meteen bij het inchecken in het hotel vragen om een kamer die niet aan de straatkant ligt ivm met de nachtrust van je dochtertje. Mocht ik nog wat reacties krijgen dan laat ik het je weten.

Groetjes,
Marianna

Hallo Annemie,

Onderstaand berichtje kreeg ik binnen via de Djerba Groep.
Fatma heeft jarenlang op Djerba gewerkt als reisleidster en is dus zeer goed op de hoogte.

Gr. Marianna

Hallo Marianne,

Zal ik als ex reisleidster dan toch eens reageren? Sidi mansour is geen
slecht hotel, helemaal nieuw, prachtige ruime kamers, een koetsje die de
gasten naar het strand brengt, een mini club …enz
Het is een hotel prijs, kwaliteit, want het is niet zo duur!
Het enige probleem in dit hotel is de directie, dat is echt een gier die op
alles tracht te besparen, maar ook dit is begrijpelijk want de tour
operators vragen altijd maar goedkopere prijzen en zo krijgen die hotels
problemen om alles rond te krijgen.
Ik heb zelf bij mijn aankomst op Djerba 3 weken in dit hotel gewoond en had
geen klachten!
Liefs Fatma

Hey Annemie,

Ik kom zelf net terug van mijn vakanite in Tunesie. Ik heb een week in het hotel Sidi Mansour doorgebracht en ik vind het een superhotel. Het eten is echt prima, ontzettend veel keuze. Het zwembad is prachtig en het animatieteam is echt heel grappig. Het team heeft pauze tussen 13.00 uur en ongeveer 15.00 uur. Maar men gaat ontzettend lief om met de kinderen in het water.
Er is een paardekoets die de gasten naar het strand brengen. Ik heb deze koets niet uitgeprobeerd, maar ik heb hem verschillende keren zien vertrekken.

Elke avond is er een avondvullend programma door het animatieteam. IN de vroege avond (19.00 uur etc) is er speciale aandacht voor de kinderen. Dit loopt vanzelf een beetje over in het programma voor ouderen. De muziek staat hier behoorlijk hard en is om 24.00 uur afgelopen. Dus misschien is de straatkant beter om te slapen. Ik had mijn kamer aan de straatkant en ja er is inderdaad verkeer voor de deur, maar de muziek van het animatieteam houdt ook pas om 24.00 uur op. Dus dat is een afweging die je zelf moet maken. Ik heb geen informatie over de kinderclub aangezien ik daar geen gebruik van heb gemaakt.

Ik heb verschillende gezinnen met jonge kinderen gezien die het erg naar hun zin hadden in Sidi Mansour. Ik hoop dat je vakantie erg leuk gaat worden.

Groetjes,

Esther B)