Serra dos Órgãos (Rio) tips/kosten

Is het te doen om het park in één dag te bezoeken? 's ochtends vanuit Rio vertrekken en 's avonds weer terugkomen? Of is het park daar veel te groot voor? bij de Grand Canyon had ik aan één dag meer dan genoeg toen ik vanuit het veel verder gelegen Las Vegas kwam.

Nog tips om daar te doen. Of wat is de beste tijd van de dag om het park te bezoeken (zonsopgang/zonsondergang)?

En natuurlijk… wat zijn de kosten ongeveer om van Rio heen en terug te komen? Ik neem aan dat je daar gewoon vrij mag rondlopen?

Ik ben trouwens een budget backpacker van 21 jaar.

De makkelijkste ingang van het park zit bij Teresopolis.

Er is een “track” van daar naar de ingang bij Petropolis (Correias meen ik) maar als je op Google maps kijkt wordt dat weggetje daar niet aangegeven. Het is gauw een of twee dagen lopen, en zonder gids kan ik het helemaal afraden.

Ik kon op Google ook al geen rechstreekse bus vinden, maar er moet er een zijn van rodoviaria Nova Rio (in Rio) naar Teresopolis, en vandaar zal je dan een taxi moeten nemen of zo. Rond de ingang bij Teresopolis zijn wel wat paden in mijn herinnering, maar of je dan veel van het natuurgebied ziet weet ik niet.
In ieder geval is het nauwelijks in een dag te doen.

Oke, dus van Terespolis loop je met een gids in twee dagen naar Petropolis? Waar slaap je onderweg en wat kost dit ongeveer?

En waar kan je je backpack laten?

Ik heb daar geen informatie over. Weet iemand dat?