ik heb een tijdje rondgereisd in australie en heb daar in mijn laatste maand een best heftig ongeluk meegemaakt.
het was mijn fout en ik moest dus betalen.
nu blijkt dat ik geen verzekring had op mijn auto.
er is mij gezegd dat als ik in nederland terug ben ik nooit meer wat zal horen van de verzekering van de tegenpartij.
dat is ook zo maar er staat nog wel een schuld open van mij daar.
nu wil ik heel graag terug naar australie maar hoelang duurt het voor dit verjaard is?
en kunnen ze me echt niks maken zolang ik me niet verzeker of nog een x bij een ongeluk betrokken raak.
Vond het ook een beetje een vreemde vraag. Eigen schuld zou ik zeggen. als je betaald had, had je nu die vraag niet hoeven stellen en kon je zonder problemen weer terug…
de politie heeft zelf tegen mij gezegd dat ik het niet hoefde te betalen omdat het het 10 ongeluk in 7 dagen was en de 2e van die dag zelfde plek zelfde ongeluk.
er stonden mensen van het rta te kijken of het kruispunt wel echt zo gevaarlijk was als dat er gezegd werd.
ja het was mijn schuld, maar ik kon er ook niks aan doen.
dus de politie was degene die zei je hoeft niet te betalen.
en dat ik gewoon terug zou kunnen gaan zolang ik mij niet probeer te verzekeren of nog een x bij een ongeluk betrokkken raak.
en die mensen hebben gewoon het volledige bedrag teruggekregen van hun eigen verzekering.
ik snap dat jullie hier niet op willen antwoorden maar ik voel me er wel rot over en als ik het zou kunnen betalen had ik het zeker gedaan maar helaas kan ik het niet.
en het gaat erom dat ik misschien in de toekomst terug wil maar niet het risico wil lopen om alsnog te moeten betalen.