Schoolvakanties in zuid Afrika in 2015

Hallo,

Wij zijn ons aan het oriënteren voor een vakantie naar Zuid-Afrika volgend voorjaar.
Nu lees ik hier al een poosje mee om tips en adviezen op te doen en lees regelmatig dat het tijdens schoolvakanties erg druk kan zijn op bepaalde plaatsen.
Weet iemand wanneer de schoolvakanties vallen volgend jaar?
Wij zijn nu aan het kijken voor de periode van 4 april tm 25 april ongeveer.
Is het dan vakantie daar en is dit een goede periode om te gaan???

Complimenten voor dit forum trouwens.
Ik ben nu hier al veel wijzer geworden. :slight_smile:

Ja is een mooi periode om te gaan, nog heerlijk warm.
Nee er is dan geen school vakantie dan, die zijn dan net geweest. Kijk op deze link…http://www.gov.za/aboutsa/schoolcal.htm

Hier staan de school periodes (!) op , dus ertussen zijn dan de school vakanties. Ook de landelijke feestdagen. En In Zuid Afrika is het ook als een feestdag op een zondag valt, dan is men die maandag erna vrij.

Dank je wel voor je reactie.
Wij willen ook een paar wildparken bezoeken en hopen natuurlijk veel dieren te zien.
Is dit dan ook mogelijk, want ik lees ook wel dat je eigenlijk moet wachten tot het blad van de bomen en struiken is zodat het wild beter te zien is.
Maar april komt bij ons eigenlijk geweldig uit om te gaan.

Nee dat hoeft echt niet. Okay je ziet ze beter, als de stuiken kaal zijn, maar de wilde dieren kan je altijd zien, zeker in Kruger park, lopen ze vaak, zeker de leeuwen en olifanten, over de weg, of olifanten langs de rivier. Je moet wel geluk hebben natuurlijk, maar als je paar een keer een safari gaat doen, dan zie je altijd wat.
we hebben in Kruger altijd wel olifanten, langs de weg gezien en op de weg leeuwen, langs de weg zelfs luipaarden en Cheetahs, eens stak een kudde buffelo,s over. Geweldig gezicht. Dus goed kijken overal.

Wauw, super hoor.
Klinkt echt geweldig.
Ik ben druk bezig een reisplanning in elkaar te zetten.
Ik hoop die binnenkort hier neer te zetten in de hoop dat jullie mij willen helpen of het een beetje klopt.
Wij zijn 2 jaar geleden naar Bali en lombok geweest en hebben dat ook zelf georganiseerd dus hoop dat dat voldoende is om dit ook zelf te kunnen plannen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.