Schoolartikelen in Tanzania?

Hallo!

Wij gaan een maand in een weeshuis bij Arusha werken als vrijwilliger en hebben wat geld ingezameld om materiaal voor de kids van te kopen. Weet iemand of er specifieke spullen zijn die daar niet te krijgen zijn? Of heeft iemand tips voor ons?

Dank je!
Kim

Een paar oud leerlingen van mij hebben een aantal maanden in een weeshuis gewerkt in kenya. wat hen opviel is dat er totaal geen ontwikkelingsmaterialen waren. (maar misschien is dat erg westers) zij hebben door de plaatselijk timmermannen vb blokken laten maken, zo’n houten plaat met gaten waar je je bal door kan gooien enz enz. daarnaast hebben zij een koe gekocht, krijgen de kinderen tenminste melk en een groot aantal kuikens (+hok)zodat ze op de langer termijn ook voldoende eten hebben. daarnaast hebben ze de lokale naaisters kleding laten maken.
schriften en dat soort spul kan je overal in tanzania kopen, ik zou er wel voor zorgen dat wat je doet van goede sterke kwaliteit is. het moet tenslotte gebruikt worden door velen en voor lange tijd. succes en veel plezier!

ps : zoveel mogelijk ter plaatse regelen is ook weer goed voor de lokale economie. afrika gaat ontzettend gebukt onder de kredietcrisis.

Hoi Kim,
Ik woon in Arusha en er is hier genoeg kopen, het beste is dat je eerst in het weeshuis gaat kijken waar de behoefte is en dan kun je hier echt van alles kopen wat voor de kinderen belangrijk is. Er is hier bijvoorbeeld een hele grote tweede hands markt waar je kleren-schoenen-speelgoed-knuffelbeesten kunt kopen die er als nieuw uit zien voor heel weinig geld. En als je iets koopt en geeft wees dan zeker dat het voor het weeshuis wordt gebruikt. Waar zit het weeshuis? Misschien kom ik je eens tegen en als je een safari wilt doen dan mag je me wel bellen. Groetjes, Judith
[EMAIL=“info@ajabu-adventures.com”]info@ajabu-adventures.com
www.ajabu-adventures.com

Ik ben het eens met de andere twee. Liefst lokaal kopen.
Vaak is er gebrek aan de meest basale spullen, dus dan kun jij wel aankomen met een mooie wereldbol ofzo uit Nederland, maar als zij veel meer behoefte hebben aan schriften en pennen, kun je die beter ter plaatse kopen en schenken.

Een vrouw die ik ken, ondersteunt langdurig een schooltje in Kenia met advies en geld en spullen. De ervaring is daar wel dat als zij een jaar later gaat kijken, opeens al het speelgoed ‘kapot’ of ‘weg’ is… het vermoeden is dat toch veel leraren het mee naar huis nemen voor hun eigen kinderen. Tja…
Het bouwen van goede toiletten en dat soort zaken, zijn beter werkende investeringen die ook echt terecht komen bij de kinderen voor wie het bedoeld is.

Veel succes,
Cécile