Scandinaviedag

Beste mede-leden,

Zaterdag 23 januari is er een scandinaviedag gepland. Dit is een beurs voor mensen die overwegen naar Noorwegen of Zweden te emigreren.

Ik ben er zo eentje. Ik ben verder niet van de organisatie maar mischien zijn hier meerdere mensen die ook deze overweging maken…

Een echte website kon ik niet vinden maar met de bekende zoekmachine vind je het zo. het is ergens in het midden van het land en de entree is gratis.

Hoop dat ik iemand een plezier kan doen met deze info.

Gr Eloy

Ohja en ik ben nog steeds op zoek naar een vaste baan als allround campingmedewerker of assistent campingbeheerder. Dit in o.a. scandinavie of een van de Duitstalige landen.

Misschien iemand die nog iets weet in zijn kenissenkring, een (voormalig) werkgever, een vakantie ervaring, of …

Waarschijnlijk een beetje ongebruikelijk, maar ik loof 150,- euro uit voor de tip die leidt tot een baan zoals ik deze omschrijf. (geldt niet voor werkgevers zelf)
Zie eerder topic: “Gezocht: vaste baan in de buitenlucht (camping oid)”

Gr Eloy

P.s. Ik ben ook bereid voor een startend ondernemer te werken tegen een onkostenvergoeding maar dan moet het toekomstperspectief bieden en in zeer goed overleg.

Hallo Eloy,

er is een site van de organisatie die deze beurs organiseerd:

www.placement.no

Heel erg behulpzame,ervaren mensen die zelf de overstap gemaakt hebben…ik ben niet van die organisatie maar heb wel kontakt met ze aangezien ik oook naar Noorwegen wil gaan om te werken en wonen…

de site voor de beurs is :
www.scandinaviedag.nl?

Hopenlijk heb je hier wat aan…

groetjes Noor 62:dag:

Wij zijn ook van de party

Wij gaan emigreren en zitten nu in de ontdekkingsfase
(welk deel wordt het enzo)
Huis staat te koop dusssssss wie weet :norway: here we come :dag: holland :slight_smile:

Wie weet zien we elkaar daar ergens

Lijkt me een mooie dag te worden

Kids gaan hier mee

Hej hej, wij wonen sinds september 2007 in het plaatsje Los, in de gemeente Ljusdal ( Zweden). In onze prachtige Hälsingegård , met 2e huis hebben wij een B&B, appartement en verkopen wij kunst en antiek.
Ljusdal is ook aanwezig op de scandinaviedag.Het bevalt ons hier prima!

Hallo Eloy, ook wij gaan naar de scandinavië beurs,we zijn ons aan het verdiepen in de mogelijkheden, het liefst wil mijn man werken als onderhoudsmonteur,of iets dergelijks,als het maar leuk werk is,zelf denken we dat het vinden van werk ook het lastigste zal zijn ,wie weet brengt deze beurs wat meer perspectief?
misschien tot ziens? :dag:groetjes G.

Zijn jullie ook via Placement in contact gekomen met de gemeente of is Placement later in het gebied gekomen?
Eric is nu in Noorwegen om een gebied te bekijken (kon helaas niet mee im de kids en school) maar we gaan 2 weken in feb.
Ik ga hem vanavond van het >>> halen
Ben heel benieuwd naat foto’s en verhalen
Hij heeft gespreken daar gehad met de raadsman en bedrijven en de scholen en de brandweer
Dusssssss duim duim duim en dan het huis hier nog kwijt :slight_smile:

Tot de 23ste allemaal

Hallo allemaal; wij zouden graag email contact hebben met een gezin met jonge kinderen(basisschool leeftijd)
die de stap naar Zweden al gemaakt hebben om van hen persoonlijk te horen hoe het is ,met name ook de dingen waar je tegen aan loopt, die je van tevoren niet bedacht had.maar natuurlijk ook de leuke dingen.
grt. G :wereld: :confused:

Beste iedereen,

Leuk al die reacties op dit topic!
Maar nu begin ik zelf te twijfelen of ik wel naar de beurs ga. Om een paar redenen: Ik heb besloten toch eerst mn studie af te ronden (dat wilde ik eerst combineren met werken ‘daar’ door een laatste scriptie ‘daar’ te schrijven) Maar dat betekend dat ik mijn emigratieplannen een jaartje ga uitstellen. Verder wil ik niet emigreren “om het emigreren” maar omdat ik een specifieke baan zoek (vaste allround campingmedewerker of assisent beheerder) in een rustig bergachtig gebied. Voor mij is het dus zaak dat ik eerst een werkgever vind alvorens ik besluit of ik bereid ben naar die plek te verhuizen. Ik heb geen eigen huis, geen vrouw/vriendin of kinderen en desnoods ga ik eerst in een caravan wonen dus daar maak ik me geen zorgen over.
Maar ik twijfel dus of die beurs zinvol voor mij is (en ik moet 2u rijden), aangezien die gemeentes dus even niks voor mij betekenen en als er al werggevers zijn, zijn dat grotere bedrijven lijkt me.

Heeft iemand hier enig idee van? Of kan iemand mij overtuigen om toch te gaan?

Hoi Eloy,
ik begrijp je twijfels, emigreren is wel iets meer dan een reisje boeken, maar misschien is de bijeenkomst van nordic-working wat voor jou?
die werd vorig jaar tenminste bij jou in de buurt gehouden in eelderwolde vlak onder groningen,scheelt toch een stuk rijden dacht ik?
in 2009 is de beurs op 6 juni gehouden,dan ben je ook alweer een half jaartje verder en weet je misschien ook wat meer.
Ik neem aan dat deze beurs ook weer in 2010 gehouden word,zou je even hun site in de gaten moeten houden www.nordicworking.nl
groetjes G.:dag:

Haha begrijp ik nu dat je nordic-walking vergelijkt met emigreren? Nee toch?
Nee, ik zeg al mijn hele leven dat ik “in de bergen” wil wonen en de laatste 6 jaar weet ik hoe ik mijn brood op de plank wil krijgen. Dus echte twijfels of spanning heb ik niet. Dit hoort bij me, dit is de manier waarop ik wil leven.

Het enige waar ik aan twijfel is of ik iets opschiet met deze beurs aangezien ik dus eerst werk wil vinden en dan pas emigreren. Dat betekend dat ik contact moet komen met een werkgever zoals ik hierboven beschrijf. En deze verwacht ik niet tegen te komen op deze beurs en ik betwijfel ook of dit via via op deze beurs te regelen is, gezien de specifieke functie. En het kost me gewoon een hele dag…

Dus wat ik eigenlijk vraag is of iemand al eerder naar die beurs is geweest en mij gelijk of ongelijk kan geven…?

Over nordic-walking, ik loop liever zonder stokken :smile:

Hallo Eloy
je schijnt er echt erover na te denken. Waarom wil je niet zelf een bedrijf starten?
Wij bieden serieuze mensen een aantrekkelijk alternatief maar staan niet op de beurs. Geïnteresseerd? Neem contact met ons op.
ha en bra dag, med vänliga hälsning

HALLO!! Eloy,nordic working is een beurs over werken in scandinavië
en het was maar een tip hoor,het heeft niets met nordic walking te maken.
grt. G

Hee Eloy
HAHAHA ik lig hier bijna dubbel van het lachen
Lees de link nu even en je begrijpt waarom

:unibrow: :unibrow: :unibrow:

link :arrow: http://www.nordicworking.nl/

Oeps, iets te snel gelezen… combinatie van haast en dyslexie, dodelijk! Ik kon me al in verste verte niet voorstellen hoe je dat met elkaar in verband bracht. Ik voelde me bijna een beetje beledigd maar ik hou niet van die ruzie’s op forums, dus ik denk ik breng het positief…

Dank voor de tip! Ik ga eens even kijken! Is idd een stuk dichter bij en misschien iets meer in mijn straatje.

Hoop dat je er ook om kan lachen, net als Nancy en ik!

Hey,Eloy,als ze mij zouden adviseren om ipv te gaan emigreren maar met stokken te gaan wandelen,zou ik ook beledigd zijn hoor,haha
maar ik dacht misschien heb je iets aan die beurs? is tenminste wel lekker dichtbij voor je.
En je reactie was gezien jouw interpetatie,erg voorbeeldig hoor,:thumbsup: :zon: :smiley:
groetjes G.