Save Our Lives weeshuis, Anwia Nkwanta (met video!)

Met mijn organisatie, genaamd I In Team, geef ik teambuilding workshops aan jongeren, om hen te leren samenwerken met de mensen om hen heen, en elkaar te steunen op hun pad naar succes. Respect en tolerantie spelen hierin een grote rol. Dit doe ik door middel van sport oefeningen, die ik heb opgedaan tijdens mijn periode als basketballer in de Verenigde Staten.

In 2011 heb ik in verschillende landen workshops gegeven aan jongeren, waaronder in Ghana. Tijdens deze trip hebben wij een bezoek gebracht aan het Save Our Lives weeshuis in Anwia Nkwanta, ca. een half uur buiten Kumasi. Na een warm ontvangst op de 1e dag hebben wij de 2e en 3e dag met de kinderen gewerkt op een basketbalveld van een school uit hetzelfde dorpje.

Het werken met de kinderen van het weeshuis was een indrukwekkende ervaring. Sommige spelend op slippers, sommige zelfs op blote voeten; allemaal net zo enthousiast. Het plezier straalde er vanaf. Mijn reisgenoten en ik gingen naar Ghana om de jongeren een onvergetelijke tijd te bezorgen, maar lieten ons naar huis gaan met een belangrijke levensles; we hebben niks te klagen.

Er is in principe genoeg eten, drinken en kleding voor de kids van het weeshuis; echter ontbreekt er een stukje persoonlijke aandacht. Een beetje warmte wat iedereen nodig heeft. Zodra je op het terrein aan komt lopen, komen de jongste kids al aanrennen om opgepakt en geknuffeld te worden.
Dit heeft zo’n indruk op ons achter gelaten dat wij alle reizigers naar Ghana, die Kumasi op de planning hebben staan, aanraden om een halve dag uit te trekken om het weeshuis te bezoeken. Je bezorgt zowel de kinderen als jezelf een onvergetelijke dag.

Op de video hieronder kunt u beelden zien van o.a. de workshops bij het weeshuis:
[ame]Teambuilding Around the World (2011) - YouTube

Voor meer informatie over het weeshuis, of routebeschrijving, neem dan contact met ons op via de website: www.i-inteam.com

Bedankt!

Peter Ottens