Sandflies

Hallo,

we vertrekken volgend jaar naar Nieuw Zeeland (maart-april)
Nu is mijn vriendin nogal allergisch aan insecten, en lees ik overal dat er veel zandvlooien in NZ zijn?
Is dat zo? Wat kan je er aan doen? Waar zitten ze vooral en zijn ze er het hele jaar door?

Txs,

K

Wij waren er in januari en hebben niet veel last gehad van deze beestjes, op 1 plek na, dat was iets ten noorden van de Huka Falls op een parkeerplaats. We konden daar niet stil blijven staan want we werden door deze mini-beestjes getorpedeerd. Maar dat was dus maar 1 keer.
Zorg in ieder geval voor een goede bescherming, lange broek en lange mouwen. Wij hebben daar ter plekke anti-mug met deet gekocht. Je stinkt de hele dag, maar als het maar helpt! En je bent ook niet de enige…

heej daar
kom er net vandaan na een jaartje rondtoeren.
ze zitten voornamelijk aande west kust, en dan nog het meest op het zuidereiland

RID (een paars flesje is wel ok spul ertegen en
Bushman repellant (tube)
je moet echt overal smeren en dikke kleding meenemen omdat ze overal doorheen prikken. (enkels favoriet!!)

opletten voor vlekken op je kleding!!
lokaal te koop (outdoorzaken en vaak ook supermarkten)

er is nog een andere mogelijkheid, zelf iets samenstellen dat echt werkt,
Het is echt stinkspul maar het werkt.

ANTIMUD/SANDFLIE MIX
Meng in gelijke hoeveelheden dettol, babyolie en spiritus. Doe er een paar druppeltjes citronella olie en/of eucalyptus olie bij. Een stuk goedkoper dan RID of Aeroguard en waarschijnlijk een stuk minder giftig.
Dit middel schijnt ook te werken tegen muggen.

Mag ik vragen welke soort Dettol?

10 jaar oud topic…

Gewoon ter plekke spul tegen die beestjes kopen, niet hier in Nederland.

Prachtig, oude topics uit de motteballen :biggrin: