Samen op wereldreis 12mnd..tips?!

Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik willen volgend jaar rond deze tijd voor een jaar op wereldreis.
Onze koopwoning willen we zolang verhuren en indien we geen onbetaald verlof krijgen zullen we ontslag nemen.

Thailand,Australië,Nieuw-Zeeland,Noord-Amerika en een tropische bestemming (zoals Malediven,Fiji of Hawaï bijv) moeten het zeker gaan worden.

Een Rtw ticket lijkt ons een goede optie…maar vanuit daar verder…!!!
Wie heeft de gouden tips voor ons qua bestemmingen,volgorde,klimaat,vervoer,verblijf enz.

Alles is welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes van ons

Heel leuk idee. 12 maanden is wel lang om alleen maar te reizen vind ik persoonlijk. Misschien een idee om ergens een maand vrijwilligerswerk aan te plakken. Op deze manier zie je een land op een heel andere manier dan alleen maar door het toeristenperspectief. Hier zijn Thailand (zelf gedaan) en Cambodja goede opties voor, maar ook Z-Amerika heb ik gehoord. Een taal leren kan ook een goede optie zijn.
Thailand is sowieso al een tropische bestemming, maar ook Indonesië vind ik zelf een aanrader. Verder de West-Coast van Amerika is heel gaaf. Succes!

Thnx voor je tips!
Wat voor vrijwilligerswerk heb jij gedaan bijvoorbeeld?

We hebben overigens besloten om Amerika en de tropische bestemming te schrappen…
Ik denk dat we met alleen Thailand,Indonesië,Australië en Nieuw Zeeland al veel tijd kwijt zijn als we echt optimaal van deze landen willen genieten.

We denken er aan om eerst Nieuw Zeeland te doen,daarna Australië (waar we eventueel nog kunnen werken tussendoor indien nodig) en daarna Indonesië en Thailand.

Voor Nieuw Zeeland en Australië denken we aan camper huren.
Hier al huren of daar?en wat is daar de beste/goedkoopste optie in?

Groetjes

Via Wereldwijzer app

Hoi Sanne,

Ik heb meegeholpen op een soort van summercamp, voor Thaise scholieren in de leeftijd van 10 en 16 jaar. De werkzaamheden bestonden vooral uit Engelse les geven (heel basic Engels) en de groepen begeleiden. Was een heel speciale en bijzondere ervaring. De organisatie waarbij ik zat was Openmind Projects in Nongkhai, Thailand. Het minpunt was wel dat ik moest betalen om vrijwilligerswerk te mogen doen (klinkt krom, maar dit komt heel veel voor). Een organisatie waarbij dat niet hoeft is Isara, en je krijgt wel kost en inwoning dat ik weet. Maar goed, er staan honderden organisaties op internet. De meeste die je via google gaat vinden zijn wss wat commerciëler en dus kan het aardig duur worden. Dit ligt er allemaal net aan wat je zelf wilt natuurlijk.

Ik ben zelf niet in Australië en NZ geweest dus wbt die camper weet ik het niet. Mijn ervaring in het algemeen is wel dat dingen goedkoper te regelen zijn als je daar ter plekke bent. Het voordeel is ook dat je flexibeler bent als je nu nog niets regelt (jullie hebben de tijd tenslotte). Misschien is kopen een optie en later verkopen? Even op craigslist kijken (soort van internationale marktplaats)? Maar goed, mijn advies is bij iemand anders even informeren.

Over dat rondje van 12 maanden denk ik dat er zeker genoeg te zien is in de landen die je noemt. Thailand is super relax, en ook Indonesië is gigantisch. Ik geloof ook dat je meer van een land ziet, als je rustiger aan doet. Elke dag een nieuwe tempel gaat echt vervelen. Dus wil niet te veel zien. Daarnaast heb je ook de mogelijkheid om langer dan gepland in een plaats te blijven (het mooie van reizen).

Ik weet niet wat je van plant te doen met vliegtickets, maar een enkeltje NZ kan een optie zijn. Let dan wel op of je het land wel in mag (ivm visums en een bewijs dat je het land ook daadwerkelijk verlaat). Verder heb je een paar hele goedkope budgetairlines in Zuidoost Azië. Ik weet dat je heel goedkoop van Sydney naar Bangkok of Indo kan vliegen met airasia. Nog niet te veel boeken zorgt er wel voor dat je reis nog opener word en je nog vrijer bent (vind ik zelf altijd erg fijn).

Succes ermee!
Jeroen

Hi, Wij zijn nu op het moment een wereldreis aan het maken. Ter voorbereiding hebben wij heel veel sites van andere wereldreizigers gelezen om ons te inspireren, maar ook te laten informeren over alle zaken qua huis verhuren etc. Wij hebben ons huis ook verhuurt, ik weet niet waar je woont? Maar mocht dat in Utrecht zijn dan heb ik nog wel een aantal goede tips voor je :slight_smile: En een hele goede makelaar haha… We hebben daar overigens nog geen blogs over geschreven. Onze site is trouwens: www.groeten-uit.nl Je kan ons altijd mailen als je vragen hebt! Wij hebben overigens niet gekozen voor een RTWTicket, tot nu toe is het ons heel goed bevallen, want we hebben veel vrijheid en de kosten zijn heel laag. In ieder geval veel plezier met de voorpret!