Salvador en omgeving een must see??

Hallo Allemaal!

Ik ga samen met een vriendinnetje een geweldige reis naar Zuid Amerika maken. Brazillie gaan we daar natuurlijk ook bij aandoen. Nu twijfelen we alleen of we Salvador en omgeving erbij willen doen of niet?
We hebben 4 a 5 weken voor Brazilie en willen in ieder geval naar Rio (Carnaval), Ilha Grande, Paraty en omgeving, Pantanal, Bonito, Foz de Iguazu.

Het nationaal park Diamanta lijkt ons ook super mooi. Maar wat is er precies allemaal te zien rondom omgeving Salvador. Mooie stranden? Plaatsjes? En hoeveel tijd zullen we nodig hebben om daar de omgeving te kunnen zien?
Is Salvador een echte must see??

Heb je ons Zuid-Amerikaforum al gevonden? Hier ga je vast een antwoord vinden op al je vragen.

Al eens gekeken op de site van Bahia Guide ?

Diamantina is een stad in het zuiden; Chapada Diamantina is een national park in Bahia. En dat laatste is inderdaad geweldig. Watervallen, mooie grotten, tafelbergen, gekleurd zand en gekleurde riviertjes, poelen waarin je kunt zwemmen (ook onder watervallen), een natuurlijke glijbaan… en het plaatsje Lençóis is een relaxed, mooi plaatsje dat je als basis kunt gebruiken. Hier kun je foto’s zien: Brazil 2006 Photo Gallery by Cecilia at pbase.com
De stad Salvador zelf… ik zou het niet een must-see noemen. Maar in de buurt zijn veel mooie stranden.

Carnaval is ook leuk op andere plaatsen dan Rio, bijvoorbeeld in Olinda lopen de bands gewoon door de straten en kun je achter ze aan lopen. Erg gezellig.

Ik had 6 weken in Brazilië en heb alleen het noordoosten gezien (en een dagje Brasilia). En dan nog had ik soms erg lange reistijden, ondanks dat ik ook 4 of 5 binnenlandse vluchten deed. Het is zo’n groot land…

Boa viagem!