Salarisadvies voor werk in Frankrijk

Ik heb inmiddels ondervonden er twee hoofd manieren zijn om in Frankrijk aan de bak te komen: Ofwel je hebt een netwerk, ofwel je doet een reeks open-sollicitaties. Ik heb optie twee in praktijk gebracht en onderhand aardig wat reacties gehad.

In meerdere van deze reacties willen ze weten waar ik qua salaris aan denk.
Welnu kan wel zomaar een bedrag roepen, maar dat is hetzelfde als bieden op iets wat je nog nimmer hebt gezien. Het werk betreft een vakantiebaan in de zomerperiode op een Chateau. Nu zou ik graag van jullie willen weten wat ongeveer een gangbaar bedrag per maand is voor dit soort werk in twee gevallen:

Incl. reiskostenvergoeding en kost en inwoning: … euro p/m
Excl. reiskostenvergoeding en kosten en inwoning: … euro p/m

Wie help mij met een goed advies op dit gebied?

Alvast heel erg bedankt,
Wouter

Hoi Wouter,

Het hangt heel erg af van werkgever tot werkgever, heb ik de indruk. En ook van het soort werk : zou je een animatie-, bar-, poets-, … - job uitoefenen ?

Ik heb zelf alweer 6 jaar geleden in Zuid-Frankrijk gewerkt als animatrice, en werd toen goed betaald, maar ik had gewoon geluk, want ik weet dat je bij sommige werkgevers lange dagen maakt en weinig betaald krijgt.

Mag ik trouwens zo nieuwsgierig zijn om te vragen waar die job zou zijn ? “Werken op een chateau” doet bij mij namelijk een belletje rinkelen.