Hoihoi medereizigers,
Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft met het saadani park?
Zo ja, waar hebben jullie overnacht, bij wie hebben jullie geboekt in Zanzibar, want wij vertrekken uit Zanzibar en willen daar ook weer terugkomen.
Hoelang zijn jullie daar geweest?
Voor Zanzibar is het niet nodig om iets te slikken tegen malaria, is dit wel nodig voor Saadani park?
Alvast bedankt
Marinda
hoi miranda, hoezo is het niet nodig om iets te slikken op Zanzibar? daar komt juist meer malaria voor dan op het vaste land! Saadani is een prachtig park maar verwacht er niet veel dieren te zien. Persoonlijk zou ik naar Pangani gaan dit kan per boot vanaf Zanzibar. http://www.emayanilodge.com/
Groetjes,
Judith
Beste Marinda,
Het is inderdaad zoals Judith al zegt ook op Zanzibar zeker aan te raden om malaria tabletten te slikken. Juist aan de kustgebieden zijn veel muggen actief, dus ook in Saadani NP. Ik ben zelf 2 keer in dit park geweest vanuit Dar es Salaam reizende. Het is een leuk klein park met een grote rivier waar je een bootsafari kunt maken en nijlpaarden en krokodillen kunt spotten. Er is op het land wel wat wild te zien, maar minder als in andere grote parken. Je kunt overnachten in Tent with a View of Sadaani Safari Lodge. Beiden alleen redelijk prijzig. Er zijn ook een aantal campsites waar je eventueel kunt overnachten. En in het dorpje nabij de gate, zijn ook wat eenvoudige guesthouses.
Je kunt ook met de ferry naar Dar es Salaam heen en weer. Vanuit deze stad zit je in circa 3 uurtjes in het Mikumi National Park en de Udzungwa Mountains. Ook het plaatsje Morogoro is erg leuk voor culturele wandeltochten in de bergen.
Mocht je meer reisadvies nodig hebben, laat maar weten!