We zouden in oktober naar Sheraton Miramar in El Gouna willen gaan.Het zou onze eerste keer Egypte zijn!Weet er iemand of er een koraalrif is voor het hotel en of er 's avonds iets te beleven valt in El Gouna.
Groetjes,Josi
Hallo Josi,
Sheraton-Miramar is een mooi groot hotel.
Het is er wel erg rustig, geen annimatie.
Meer een hotel om echt tot rust te komen.
In El Gouna zelf is wel van alles te beleven.
De yacht-haven met de vele restaurants en terrasjes.
Er gaat ook regelmatig een bus vanuit El Gouna naar Hurghada.
Kost 5 egp. pp (0.80 eurocent pp.)
Heb een goede en betrouwbare vriend werken in Sheraton.
Hij heet Nady en werkt aan het strand.
Vraag gerust naar hem en hij zal je graag helpen en adviseren.
Doe hem de groetjes van Robert en hij weet genoeg.
En ja er zijn verschillende riffen in El Gouna en ook vlak bij het hotel,
kun je via een steiger bereiken.
Ook mooi is om met een yacht mee te gaan snorkelen of duiken.
Wanneer gaan jullie precies?
Dan zal ik hem waarschuwen dat jullie extra verzorgt worden.
Veel plezier alvast.
Grts. Robert
Mooi hotel, ja. El Gouna zelf vond ik niet erg leuk. Haven is inderdaad wel leuk om een avondje heen te gaan. Eén avond in de week is het er leuker dan de andere avonden, dacht vrijdag, maar weet het niet meer zeker… Verder is El Gouna een beetje een toeristenreservaat, voorzien van vele bewakers en niet zomaar een vrij toegankelijk voor iedereen. Is er erg rustig. Bus naar Hurghada vertrekt elke 15 min (en doet er zo’n 3 kwartier over), daar is heel wat meer te beleven. Moet zeker een mooie vakantie worden! Veel plezier.
Bedankt voor je antwoord maar als ik het zo hoor lijkt het me een beetje saai daar!!Ben al aan het twijfelen.Ga nog een beetje de reisgidsen uitpluizen.
Groetjes
Hallo,
Wanneer je voor Hurghada kiest pak dan een hotel in het centrum (Sakala).
Grts. Robert
Als je wilt snorkelen in Hurghada, dan kan ik je Bel Air en Arabia aanbevelen in Hurghada. Die hebben echt een schitterend rif.
http://www.egypte-tours.nl/bel_air_azur_en_arabia_beach_res.htm
Nadeel is dat het niet echt op loopafstand van sakala of de nieuwe haven ligt. (ca 20 minuten lopen)
Taxi kost ongeveer 10 pond = 1,40 euro
Wil je wat meer centraler liggen dan zou ik je eerder een hotel in het nieuwe Sidbad gedeelte aanbevelen. Daar is een mooie wandelboulevard van ca 5 km met winkeltjes en terrasjes.
Het Sakala en Dahar gebied is niet echt mijn keuze om in een hotel te gaan zitten. Maar ieder zijn meug.
El Gouna is stukken rustiger dan Hurghada, wel is er regelmatig wat avondvermaak in de verschillende stadsdelen.
En mocht je daar naar toe gaan en je wilt eens lekkere koffie drinken dan kan ik je Cafe Servus in het oude stadsgedeelte aanbevelen.