Welk hotel in El Gouna raden jullie aan? Ik was aan het denken om een hotel van Three Corners te nemen maar ik twijfel eraan of 4 sterren voldoende is in Egypte.
Kan er mij iemand raad geven? alvast bedankt!
De aanduiding van sterren duidt op faciliteiten en zegt in principe niks over luxe of hygiëne. Er bestaat nog geen uniform internationaal classificatiesysteem, dus een 4* sterren hotel in Nederland kan anders zijn dan een 4* sterren hotel in een ander land. Het begrip ‘luxe’ in Egypte is immers anders dan het begrip ‘luxe’ hier!
met andere woorden, ik ben ooit weggelopen in een 5* sterren hotel in Zuid Amerika!
Wat ik in Egypte heb gezien, is 4* sterren relatief schoon, ze hebben een of meerder openbare restaurants, máár je kunt bijvoorbeeld wél bruin water uit de douche krijgen.
Meer info op : Rated Trips – for all AA-rated hotels, B&Bs, campsites and restaurants
Ik ken Three Corners niet uit El Gouna, ben wel ooit in Hurghada geweest, en dat was vrij eenvoudig, zeker niet luxe. Zélf zou ik er niet voor kiezen, maar dat ligt natuurlijk ook aan je eigen eisen met betrekking tot accomodaties.
Wij zijn enkele jaren geleden in de Mövenpick geweest in El Gouna. Prima hotel met prachtig onderhouden tuinen, heel lekker eten, grote kamers met twee queensize bedden. Was toen nog alleen in half pension verkrijgbaar. Nu doen ze ook all inclusive (mits toeslag) en dat komt de kwaliteit niet altijd ten goede.
Ik zou in Egypte zeker voor een 5* gaan.
Wij hebben in Three Corners Rihanna gezeten, eten was goed. Ligging perfect, vlak bij old town ligt aan een lagune. En je kan met de hotelbus of tuk tuk naar het strand.
Uitgebreide beschrijving en foto’s staan op:
http://www.egypte-tours.nl/el_gouna_three_corners_rihana_re.htm
Er zitten in elgouna 2 three corners hotels, rihana en ocean view. Over welke heb jij het? Ben bij beide geweest in juni/juli, ze zijn echt erg verschillend. Weet niet of je concrete vragen over deze hotels hebt of dat het je echt alleen om het aantal sterren ging…?
Wat bedoel je met verschillende hotels? Is 4 sterren genoeg? Is het proper? Eten lekker? vriendelijkheid? Welk raad je aan? Wij gaan altijd nr een 5 sterren in Egypte en ben bang dat het verschil groot gaat zijn met 4 sterren… alvast bedankt vr je antwoord. grtjs
Vier sterren, vijf sterren … Wij nemen ook altijd 5 sterren en zelfs daar zit er nog een enorm verschil op. Vb. Dreams Beach in Sharm, 5 sterren, vonden wij niet meer dan 4 sterren waard tegenover andere 5 sterren hotels waar we gelogeerd hebben. Kijk in ieder geval naar de recensies op Tripadvisor (internationaal) of Vakantiereiswijzer / Zoover, dan ben je al een heel eind op weg.
ok zal ik zeker doen ! thx ! grtjs
Beide hotels hebben 4 sterren, maar het eten in Ocean View was beter. Vier sterren is naar mijn mening wel goed genoeg, hoor. Verdere verschillen zitten vooral in de sfeer. En het uitzicht natuurlijk bij ocean view;). Ocean view is erg rustig, wat moderner en mooier en je kunt er 's avonds nog heerlijk buiten zitten. Rihana heeft meer een arabische sfeer. Het zou er wat drukker moeten zijn, meer een familiehotel, maar het was er vrij rustig. Ik zat zelf in Rihana en ging dan 's avonds een aantal keren naar Ocean View om daar te eten en dus daarna nog lekker wat aan het water te zitten. Hierdoor weet ik niet hoe het overdag is in Ocean View. Wel zou ik, als ik voor 1 van deze hotels zou moeten kiezen, voor Ocean View gaan. Ook ligt Ocean View vrijwel direct aan de haven, waar een paar tentjes zitten en 's avonds iets te beleven zou moeten zijn. Vanaf Rihana ben je daar met de tuktuk ook wel in 2/3 min. Voordeel van Rihana is wel dat de bus naar Hurghada voor de deur langsrijdt.
Goed, om dit hele verhaal even samen te vatten. Naar mijn mening is Ocean View mooier, netter en is het eten er beter (alhoewel Rihana ook wel prima was). Maar ik heb het hier dus alleen 's avonds meegemaakt… Zou me geen zorgen maken over het ontbreken van de vijfde ster.
Succes met je beslissing! En als je nog iets wilt weten wat ik ben vergeten te beschrijven…
Thx, zal het nog eens rustig bekijken grtjs