Ryugyong Hotel

Hoe wordt er momenteel aangekeken tegen het Ryugyong Hotel in Pjongyang. Het was ooit een gestopt bouwproject, maar lijkt nu enigszins af. Het is een gebouw met historie, dat zeker!


Is de gids er trots op, of wordt het vermeden? Is het te bezoeken, kan je er misschien zelfs in?


Dit lijkt mij een feestelijke opening! Fireworks COOL!

echter, op Skyscraper database staat hij nog under constructionhttp://skyscraperpage.com/diagrams/?cityID=884

Het is een wat lastig verhaal, ze wijzen er wel keer op keer op, maar op de een of andere manier blijft het lastig om er echt bij in de buurt te komen. Het dichtste bij wat ik geweest ben was bij het oorlogsmonument bij het Victorious Fatherland Liberation War Museum.

De buitenkant is volgens mij nu geheel af, dus wellicht dat het nu wel mogelijk is dichterbij te komen. Maar reken er niet op dat je naar binnen kan, dat zou echt een unicum zijn. Van binnen schijnt het één groot stuk betonrot te zijn, de vraag is of er ooit iets met het gebouw zal gebeuren.

Gezien de bouwverhalen die er in onze wereld over de ronde doen is het inderdaad niet best qua constructie. Al zou het mogen denk ik dat ik niet naar binnen durf. Aan de andere kant het zou het inderdaad een unicum zijn wat ik niet mag weigeren! :slight_smile:

Op skyscraper city zijn er topics over dit hotel, maar zonder inside pics of goede foto’s van de bouw.

Maar check het ding, slecht gebouwd lelijk of niet, het is toch een gaaf ding!
Imgur

Ook al ben ik niet de lichtste, als ze mij binnen zouden laten zou ik zeker niet weigeren. Een beetje risico hoort erbij…