Route

Beste Erik,

Misschien heb je wat adviezen. Ik kom tijd te kort.
Ik heb 17 dagen/nachten in februari.
Wil graag beginnen en eindigen met 2x2 nachten bij een snorkelstrand?
En daarnaast willen we graag Anuradhapura, Wasgomuwa National Park, Polonnaruwa, Ella, Nuwara Eliya, Kandy en Udawalawe park aandoen.
Is dat (op een relaxte manier) haalbaar en wat is dan een goede route en hoe te reizen (bus/trein/chauffeur). Of moeten we wat laten schieten en wat zou jij dan laten schieten? En mis ik nog iets wat we beslist niet mogen laten schieten? Alvast dank.

Hoi hoi,

Zou beginnen bij Kalpitiya, noord- en oostkant van het schiereiland heeft prachtige riffen (en vanuit westkant mooie dolfijnentrips). Dan A’Pura, P’ruwa (mede als basis voor Wasgamuwa maar het wordt dan wel vroeg op of laat terug), Kandy, Eliya, Ella, UW, Unawatuna of Hikka voor 2e snorkelstrand. Kost je voor de transfers gemiddeld 3-4 uur met bus-trein en met auto zou het wat sneller zijn. Neigt ernaar dat bus-trein doenlijk is, taxi zul je soms nodig hebben voor kortere afstanden zoals P’ruwa-Wasgamuwa en terug. Neem ook Sigiriya mee als bezoek tussen P’ruwa en Kandy, kan in principe onderweg als tussenstop.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ja, dankjewel, dat is zo’n beetje wat ik in gedachten had, maar leek me toch wat krap worden.
Komen rond 01.00 uur aan snachts, dat worden dan om even te acclimatiseren 2 n. rondom Negombo? Geen snorkelmogelijkheden, de afstand naar kalpitiya is toch wel een stuk en het lijkt me daar prachtig dus had ik 3n in gedachten, dan 2n A’Pura, 3n Dimbulagala als basis voor Wasgamuwa, P’ruwa en evt. Dambulla, 2n Nuwara Eliya, 1n Ella (dan heb ik Kandy nog niet), 2n Udawalawe, 2n Unawatuna of Hikka. Is dat te doen met ov? Dan missen we Colombo?

Wel Colombo is nr. 10 aan prioriteit voor bezoek, vooral voor shoppers. Tja als 2 nachten minimumverblijf is per lokatie, en zeker voor UW is dat eigenlijk teveel, dan dwing je julliezelf toch wel naar auto-chauffeur. Ik zou ook niet zo makkelijk Driehoek naar Eliya in 1 dag (via Kandy) per OV aanbevelen, dat is wel erg lang terwijl het met auto in 6 uur kan.
Dus tja, keuzes keuzes, we hebben er allemaal mee te maken en uiteindelijk is het altijd subjectief wat er vervalt :wink:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Weer bedankt, klopt, ik zal nog eens even puzzelen, laat nog wel eens weten wat het geworden is.

Wij hebben in september rondgetrokken in Srilanka. Een prachtig land.
We hebben zelf Negombo, anuradhapuraen trincomalee gedaan. Vandaar hebben we nog 12 dagen met chauffeur en gids rondgetrokken. Dat is mij erg goed bevallen. We hebben heel veel gezien maar wel op een relaxte manier!
Veel succes maar dat komt vast goed. Het is een prachtig land met een hele vriendelijke bevolking!