Dag allemaal, Ik wil van de zomer een grote rondreis door Oost-Europa maken. In de loop van mei steek ik van Roemenië Bulgarije en in en zal overnachten in Varna. Vervolgens wil ik doorreizen via Burgas naar Plovdiv om vervolgens de volgende dag verder te reizen via Kovacevica of Bansko naar Skopje rijden. Voor de route tussen Burgas en Plovdiv heb ik 2 mogelijkheden: Ik zou de weg via Sliven en Stara Gora naar Plovdiv (E773/6/66) of de weg via Elkhovo en Chaskovo naar Plovdiv (eerst de 79/5305 en vervolgens E80/8). Het gaat er mij om de mooiste weg qua natuurschoon te rijden. Dat is belangrijker dan de snelheid. Natuurlijk moet die wel veilig zijn. Wie kan ons met een antwoord helpen? Tiny
Hee Tiny,
Ik kies voor de snelheid/veiligheid in combinatie met cultuur-natuurschoon.
De reis gaat vanuit Zonnestrand, en het reisdoel is Belogradchik, dat ligt vrij ver noordelijk van Sofia.
Ik neem de grote weg, en sla dan af om in Kophrevnitsa te overnachten.
Het is mogelijk om binnen een dag naar Belogradchik te rijden, maar dan zou ik moeten haasten, geen zin in.
Ik ben daar dus sneller, om in ieder geval nog de halve dag te hebben om het plaatsje en evt. de omgeving te verkennen.
Hans.
Dag Hans, Jij volgt duidelijk een andere route. Heb je de weg naar Plovdiv al eens gereden? Tiny
Hee Tiny,
Ga ik in juni doen, neem nog eens contact op eind juni, dan weet ik alles.
Van Burgas naar Plovdiv… sinds deze zomer is de A1 afgewerkt. Autosnelweg dus helemaal van Sofia tot Burgas. En op het grootste stuk mag je stevig doorvlammen (140 of 150 km/u). LET WEL OP: er zijn tragere stukken (oa rond Plovdiv) en daar staan camera’s (zeker aan een benzinepomp).