a.s. donderdag vertrek ik voor ruim 3 weken naar costa rica :cheer:
nu ben ik aleen een beetje een globale planning in elkaar ah zetten en vraag ik me af of het haalbaar is en welke keuze ik het beste kan maken… iemand advies/ tips voor mij??
de route nu is:
san jose-turialba-tortuguero-turialba-quepos-(verder naar beneden???)-monteverde-la fortuna- en dan naar isla de ometepa in nicaragua of montezuma… en weer terug naar san jose…
kom ik nu langs de leuke plekken? of mis ik echt nog iets???
:dag:roos
Hallo Roos,
Jij bent inmiddels naar CR geweest en ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Heb je alleen gereisd?
Wil zelf eind dit jaar of begin volgend jaar gaan, dus goede tips zijn altijd welkom 
ALvast bedankt!
Groeten van Renate
he renate,
ik ben inderdaad alweer terug en heb een fanatastische tijd gehad!! alleen reizen in costa rica is dus echt geen probleem! lokaal (bus) vervoer is prima geregeld (ok 1x een extra 8 uur vertraging omdat de brug ‘verplaatst(?)’ moest worden… )
vooraf heb ik geprobeerd een logische route in elkaar te zetten, maar uiteindelijk loopt ook dat vanzelf… je komt mensen tegen die net ergens vandaan komen met zulke leuke verhalen dat je daar ook naar toe wilt of juist het tegenover gestelde… ik had 3 weken daar en vond dat prima, tuurlijk langer had ook gemogen, maar ja dat zat er niet in voor mij…
de route die het uiteindelijk werd was :
san jose (1 dag MAX!)- turrialba (spanisch by the river, ook gewoon om te slapen, niet perse lessen, mooie plek! vriendelijke mensen!) - tortuguero (leuk om schildpadden te zien, jungle, wel wat ‘alleen’ tenzij je je laat verleiden door de lokale boys…haha)- … ben even de naam kwijt… net voor puerto viejo… lekker strand, niet bijzonder veel te doen - monteverde; st elena (zip lines: extremo!) - la fortuna (vulkaan, warm water rivier!) - terug via monteverde naar montezuma, rustig maar lekker gechilled…
qua budget had ik ong 1300 euro te besteden (dus los van ticket) en daar heb ik alles van kunnen doen dat ik wilde… (ik heb wat mazzel gehad met het opdoen van leuke lokale contacten waardoor ik niet vaak een gids nodig had…)
heel veel plezier!! en als je meer wilt weten hoor ik het wel!
1 like
Wat cool dat je zo snel reageert! En dan ook nog met dat soort bruikbare tips
Dank je!
Heb je zelf nog plannen voor n reis?
IIg een heel fijn weekend!
Groeten van Renate