Beste medemens,
Wie kan mij helpen met de beste route vanaf Breda-Nederland naar Faro-Portugal.
Camperauto, drie katten en vrouw alleen. Heb nogal verschillende routes via internet
gevonden, maar mis een stuk dus daarom maar de vraag.
Wil de hele drukke wegen het liefst mijden maar ontkomen doe je er niet aan.
Wie heeft deze autoroute ooit gereden en kan mij ook van tips voorzien.
Alvast bedankt voor het meedenken over deze route.
Met vriendelijke groet van een toekomstig Portugal bewoner.
Ik heb deze route dit jaar twee keer gereden. Antwerpen-Gent-Kortrijk- Lille, daarna tolweg nemen naar Parijs. Alternatief duurt lang.
Na Parijs de N20 nemen naar Orléans, rijdt goed door. Dan kan je ervoor kiezen deze weg te vervolgen richting Vierzon en daarna de A 20 te nemen en bij Brive de Gaillard af te slaan naar Bordeaux-Bayonne. Bij Limoges kan ook, maar dan is het slimmer om westelijk te rijden richting Angoulême en daar de N10 te pakken.
- Of voor Orléans de A10 te nemen en dan net achter Poitiers eraf te gaan en de N 10 naar Bordeaux te nemen. Tussen Bordeaux en de Spaanse grens zijn ze wel met de weg bezig. In Spanje is de N1 een mooie bergweg met aan het eind een lang vlak stuk en kost niets i.p.v. de A1 naar Bilbao.
Vanaf Burgos of naar Burgos wel de tolweg nemen omdat je wel door drukke plaatsen moet met stoplichten e.d.
Dan Valladolid, Salamanca, Merida, Sevilla of Huelva (korter maar langer omdat je door de Siera Aracena moet.
Laat even weten of je er wat aan hebt via guusaarts@hotmail.com Ik organiseer overegens wandelreizen in de Algarve.
Groetjes en goede reis