Rondtrekken op La Palma

Hoi reis liefhebbers,

Ik wil in het voorjaar (maart April) 2011 naar La Palma gaan om daar eens de mooie natuur te gaan bekijken.

Nu heb ik al wel ervaring met rondtrekken in Ierland en Schotland en dat leverd meestal niet zoveel problemen op qua taal gebruik. Nu ben ik niet zo’n natuur talent in talen en blijft het bij mij ook grotendeels bij Engels.

Heeft iemand ervaring met de taal op La Palma en heeft iemand ook leuke advieze en leuke bestemmingen van waar te gaan rondtrekken en waar juist niet.

Ik ben wel benieuwd naar wat reis verhalen van La palma.

Ben ook nog opzoek naar een reisgenoot want het alleen reizen is wel leuk maar zo op zijn tijd andere ideeen en een praatje met iemand in de middle off nowhere is ook wel eens leuk.

Alvast bedankt

Grtz

Vik
:paranoid:

Ben er zelf nooit geweest, maar de Canarische Eilanden zijn toch wel dermate toeristisch dat je er met tperistenengels uit de voeten kunt?

Als je die kant op gaat, en van natuur houd zou ik je voor eventueel de toekomst ook Madeira kunnen aanraden. Is erg mooi in de bergen en nog verrassend hoog/steil. Wij hebben er prachtige wandelingen gemaakt.

Maar er zal nog wel iemand reageren die daadwerkelijk zelf in La Palma is geweest, probeer het anders ook eens in het Spanje forum van hier.

Als je een dronken Ier, of een flink plat pratende Schot kunt verstaan, ben je volgens mij helemaal zo slecht niet in talen hoor… :lol:

De andere Canarische eilanden ken ik niet, maar op La Palma spreken ze zeker geen fantastisch Engels. De mensen zijn echter wel heel behulpzaam, dus je komt er wel uit, ook als je Spaans slecht is.

La Palma is een mooi wandeleiland, met heel gevarieerde landschappen.

Mijn vriend en ik zijn deze zomer naar La Palma geweest. Op de echt toeristische plaatsen kan je hier en daar engels gebruiken, maar in de kleinere dorpen verstaan ze je meestal niet. Met handen en voeten uitleggen en hier en daar een woord engels of frans (of zelfverzonnen spaans) hebben we ons kunnen behelpen. Ook het reiswoordenboek nederlands-spaans was handig. Hierin staan veel standaardzinnetjes, zoals voor het vragen naar een hotelkamer, enz.

Wij hebben op La Palma hoofdzakelijk korte trektochten gedaan met de tent.

• de GR131 van zuid naar noordwest over de toppen: heel mooi, heel gevarieerd landschap, veel verre uitzichten. Wij deden het in 3 dagen maar de laatste dag was verschrikkelijk: 2400m dalen, tot aan de zee. Ik ben daarna nog 2 dagen stijf geweest in m’n benen.
  • een deel van de GR130 rond het eiland: van santo-domingo naar Barlovento. Rustige tocht, met mooie diepe kloven.
  • trektocht in de caldera.

Wat ik je verder nog kan aanraden is om naar La Gomera te gaan. Dit eiland is wat kleiner dan La Palma, wij zijn er een 5-tal dagen gebleven. Hebben er mooie dagwandelingen gemaakt. Persoonlijk vind ik dit eiland mooier dan La Palma: mooiere natuur, minder toeristisch, de steden zijn verzorgder, …
Met de ferry doe je ongeveer een uurtje tussen la Palma en La Gomera.

Veel plezier. Als je nog concrete vragen laat je het maar weten.

Sarah

Hey hoi,

Bedankt allemaal voor de reacties. Zeker de laatste.

La gomera staat ook nog op de verlanglijst. Maar tja je moet ergens beginnen. Hoop misschien nog meer info te krijgen.

En misschien een reisgenoot.

Groetjes

Erik (Vik)

hoe wil je rondtrekken. Het is erg goedkoop om een vklucht met auto te boeken op La Palm, ook een pakketje met vlucht, auto en casita is niet duur als je het vegelijkt met de ander Cnarische eilanden.
Verder weet ik dat er een bus rijdt op het eiland maar deze komt lang niet overal. Er zijn eigenlijk maar 2 echte toeristsche plaatsen en dan de hoofdstad, de rest is redelijk echt Spaans en moet je zeker je boekje ‘hoe en wat in het Spaans’ meenemen. Het is een rustig eiland ( behalve dan de toeristen plaatsen dus je kunt ook niet overal zomaar een lift verwachten. Dus lijkt me dat je van te voren wel even moet bepalen+ voorbereiden wat je wilt gaan doen.

't is een schitterend qua natuur en om te wandelen (ik geloof een van de steilste eiland van de wereld) en heel andrs dan de andere Canarische eilanden. La Gomera is inderdaad ook super qua natuur en wandelen

Succes

En alweer een super tip.
Bedankt.

Beetje late reaktie maar voor de volgende bezoekers kan ik zeker http://www.balans-lapalma.com aanbevelen. Klein bedrijf dat alles voor je kan regelen en alle vragen kan beantwoorden. Wij gaan ieder jaar naar La Palma en boeken altijd een prive huisje via Balans. Verder is de startpagina van La Palma (lapalma.startpagina.nl) ook aan te bevelen vanwege alle links en het forum. Veel plezier!:zon02:

Hallo ik ben net terug uit la palma en vooral Twerzacote vond ik fijn omdat daar een heerlijk strand is, ik was er alleen dat is soms wel lastig maar ik heb gewoon gewandeld en ben vweel met de bus op pad geweest , de lucht is zo schoon en een kant van het eiland ligt in de schaduw en het andere daal ligt in de zon, ik ben er net geweest maar zo alleen voor die heerlijke zon zo nog eens gaan , nu veel succes en neem vooral iets mee om jezelf te vermaken; boeken of iets anders daag S

Je kan ook de “fluittaal” leren : El Silbo.
Erg leuk om te horen en de antwoorden die dan komen vaak van heel ver weg, van de ene vallei naar de andere.

Ik heb er een tijdje gelegen tijdens 1 van mijn zeil-transats en vond het een aangenaam eiland ! Het heeft trouwens een raar record op zn naam staan : het is het eiland met de grootste verhouding tussen oppervlakte en hoogte. Ergens meen ik me ook te herinneren dat als gevolg daarvan er een bepaalde zijde van het eiland (westen) zo steil is dat er een niet onbelangrijk gevaar bestaat dat een deel ervan in de oceaan verdwijnt EN dat zou een hele zware tsunami kunnen veroorzaken met gevolgen tot in de Verenigde Staten …

Ik reisde er vooral rond met de fiets en als het wat verder moest nam ik de openbare bus (met overigens heel rustige en bekwame chauffeurs) waar de fiets probleemloos mee mocht in de bagage.