Hallo iedereen,
Mijn vrouw en ik gaan tijdens onze zomervakanties meestal kamperen met de caravan, vaak naar het spaanse binnenland.
Omdat wij dit jaar samen een eeuw oud worden, willen we eens iets anders doen en daarbij kijken we nu richting australie.
In eerste instantie hadden een een rondreis van ongeveer 1 maand voor ogen : de regio’s van Sydney, Alice Springs, Darwin en Cairns. Telkens met overnachting op hotel en vluchten tussen de regio’s.
Achterna gezien lijkt dit programma iets te gevuld voor ons en willen we het over een andere boeg gooien.
We zouden misschien opteren om te kamperen maar we willen ook wel diep de natuur in.
Het huren van een 4WD-camper lijkt ons wel iets, een voertuig zoals de Single Cab van RedSands zou aan onze eisen kunnen voldoen.
Qua kampeerfaciliteiten liggen onze eisen niet zeer hoog, maar we willen wel kunnen beschikken over proper sanitair.
Het aantal regio’s zou ik beperken tot 3, de streek rond Sydney zou er niet meer inzitten.
Ik had gedacht om te starten in Darwin, vervolgens Alice Springs en Cairns, om dan terug in Darwin te eindigen. En dat allemaal in een tijdspanne van ongeveer 28 dagen.
Zijn er hier mensen op het forum die met zoiets ervaring hebben ?
Zijn er zaken tussen de regio’s die een bezoekje waard zijn ? Of nemen we toch beter het vliegtuig ?
Heeft er iemand australische kampeerevaring ?