rondtrekken in Scandinavië

Actieve & sportieve trektocht door Denemarken.

Ik loop al enige tijd rond met het idee om in Denemarken of Zweden te gaan trekken met de fiets of met een kano of een combinatie van beide. In beide landen kun je genieten rust, stilte, ruimte, natuurschoon en cultuur. Het idee is om in hoofdlijnen de route te bepalen en dingen te plannen die je wilt zien of doen en verder alles aan het lot overlaten. Om de kosten te drukken wilde ik gewoon gebruik maken in Denemarken van kleine campings en in Zweden gewoon de tent langs de oever op te zetten omdat dat daar is toegestaan. Om nog meer van de rust te kunnen genieten zou ik het liefst buiten het hoogseizoen gaan maar dat is geen must.

Zelf ben ik een sportief ingestelde 50-er maar zo voel ik me niet en onderneem graag dingen en ben actief.Spreek bovenstaand idee je aan en lijkt het je leuk om op deze manier je vakantie in te vullen stuur dan een reactie. Ik heb nog geen land of periode gepland dus kan nog alle kanten op en ideeën zijn zeker welkom.

Groet,
Henk

Hoi Henk. In Denemarken kun je ook ‘vrij’ kamperen. Er zijn meer dan 1.000 plaatsen waar dat toegestaan is. Er is een boekje en een website die je daarover informeren. Google op ‘overnatning i det fri’ dan krijg je de links.
Veel plezier in DK, Hans

1 like

Hallo Hans,

Ik had deze site inmiddels al gevonden en er inderdaad keus genoeg.