Wij zijn van plan om volgend jaaar zomer een rond reis te gaan maken in Denemarken, we willen onze hond meenemen.
De voorkeur van mijn man gaat uit naar trekkershutten, maar ik vind de camping ook prima. Dit moeten wij dus nog even uitvechten Heeft iemand ervaring met beide opties?
En weet iemand of Denemarken een hondenvriendelijk land is?
En zijn er mensen die goede, leuke en handige tips hebben? Plaatsen die we moeten zien? Dingen die we moeten doen???
Wij gaan in oktober een weekje in een huisje en onze hond gaat ook mee.
Denemarken schijnt een erg hondvriendelijk land te zijn, ze mogen zelfs in legoland komen las ikā¦
Misschien heb je hier iets aan, www.dogsincluded.nl .
Hoi Nonnie! Ik ben zelf ook op vakantie geweest met de hond, maar wel in Duitsland, dus ik kan je niet zoveel vertellen over Denemarken. Wel heb ik meer informatie erover gevonden. Ik kan wel vertellen dat het een goed idee is je hond mee te nemen, het is zowel voor jezelf als voor de hond fijn. Ik heb ook een blog gevonden waar iemand schrijft over vakantie met de hond in Italie.
Wij zijn net vier weken in Denemarken geweest, met ons eigen schip. Er varen niet zo heel veel Nederlanders daar, maar wel erg veel Duitsers en Denen. En veel van hen hebben de hond mee. Dat lijkt geen enkel probleem te zijn. Hier en daar staan bordjes met āhonden aan de lijnā, vooral rondom parken en in de stad. En er staan zuilen met hondenpoepzakjes. Kennelijk verwachten ze wel dat je de hondenpoep zelf opruimt.
Bij veel jachthavens zijn ook campings of staanplaatsen voor campers op de parkeerplaats. Opvallend veel van die campings hebben hutten. We zijn er niet in geweest, dus meer info heb ik niet.
Meer over hoe wij het hebben gehad in Denemarken vindt je op ons blog: www.seayara.net onder Denemarken.
Wat een leuke sait heb je gemaakt,herken er veel in je verhalen van waarom zo lang weg.
Wij gaan vaak vier weken omdat wij nog niet langer weg kunnen met de camper op stap.
Veel begrijpen je niet maar het is heerlijk om zelf te kunnen bepalen waar en hoelang je
ergens verblijft. Wij zijn van plan ook een reis te gaan maken naar denemarken en ook dan
nemen wij onze twee honden mee.
Heel veel plezier met jullie boot/schip Yara en goede reis.