Rondreizen In Canada

Hey iedereen,

Mijn vriend en ik gaan in Augustus en September voor een maand naar Canada. Nou ja ik ga voor een maand en hij blijft dan een half jaar om daar te gaan werken. :frowning:
We hebben zo ie zo een vaste staanplaats in Toronto maar willen zekers gaan backpacken.

Onze vraag is:
Heeft er iemand nog tips, ideeen waar we echt heen moeten. Ik heb ook weleens gehoord van een soort kortingsbonnen. Bijv: hi-company in Canada. Je moet dan een vast bedrag betalen en in ruil daarvoor ontvang een kortingskaart wat je korting geeft op hostels en bezienswaardigheden. Heeft toevallig iemand hier ooit iets van gehoord of weet je andere organisaties die dit ook aanbieden.
Ben zeer nieuwsgierig.

Tip van mij:
Als je gaat backpacken schaf dan echt de lonely planet aan. Geweldig vele tips en trucs staan hierin al vermeld.

Groetjes Jean :wink:

HI staat voor Hostelling International. Als je in Nederland een kaart aanschaft (hier heet het StayOkay) is ie ook in Canada geldig (de hele wereld) en je krijgt er inderdaad veel korting mee; voornamelijk bij de hostels, maar ook op vervoer en attracties en restaurants enzo. Ik heb het geld er altijd ruim uit gehaald dus het is wel de moeite waard om die aan te schaffen.
Als je het openbaar vervoer gebruikt (vooral met de Greyhound (bus) en Via Rail (trein)) is een meerdagenkaart soms goedkoper dan zelfs een enkeltje (als je bijvoorbeeld van Toronto naar Vancouver gaat)

Hoi,

Ben vorig jaar een maand in ontario, quebec, new brunswick en nova scotia geweest. Dus uit ervaring kan ik zeggen: ga niet met het openbaar vervoer! Maar ga een auto huren bij www.rentawreck.ca.
Hebben wij ook gedaan en was echt perfect. Je hebt altijd je eigen huisje bij je en je kunt gaan en staan waar jij wilt. Met het openbaar vervoer (duur!) zijn er lang niet zoveel mogelijkheden. Je komt misschien van stad tot stad, maar daarvoor ga je toch niet naar Canada? Rentawreck is zeer ok, je krijgt absoluut geen wrak, wij hadden een pontiac sunfire uit 2001 met cdspeler en airco. En het is nog eens zeer voordelig.
En ga dus onderweg kamperen, er zijn heel veel campings (wild kamperen is niet aan te bevelen wegens elanden en beren) die zijn veel goedkoper en leuker dan hostels. Als je op deze manier gaat, ga dan zeker naar Tadoussac, ten noorden van Quebec City (zie ook LP), daar is het echt fantastisch.
Wij hebben 6000 km gereden in 3,5 week, en dat zeker ok, zo konden we overal twee of drie dagen verblijven en als we redeen, reden we goed door. Echt waar de bus of trein is zeker niet goedkoper, en je komt er echt nergens mee.
Het enige ding is dat in de stad parkeren duur is. maar wij hadden dat opgelost door na twee dagen Toronto pas een auto te gaan huren en in Qeubec City en Halifax op een university campus te gaan zitten, daar heb je goedkope kamers, en je kunt snel de stad in met het OV, en vaak gratis of goedkoop parkeren. In Montreal verbleven we bij vrienden, en ook daar konden we gratis parkeren.
Ook zou ik zeker naar Nova scotia gaan, naar het noorden, de cabot trail, en daar walvissen gaan bekijken, echt ongelooflijk.
Ik hoop dat je er iets aan hebt,

Plien