Hallo, wij willen in jan/febr rondreizen op bali, is het verstandig om georganiseerd te doen, of kan je het ook zelf ondernemen, hebben wel al 3 keer in thailand rond gereisd, maar zijn totaal niet bekend met bali!!!
wie kan ons informatie en leuke dingen verstrekken, zoals hotels etc, willen bv wel naar lembongan voor een aantal dagen, is dat ook wel te doen in die periode??kan je dat makkelijk regelen daar??
ik hoor van iemand hopelijk!!!
groet,
jolanda:zon02:
Uit hoeveel personen bestaat “wij”? Hoe meer personen, hoe meer je moet plannen en minder op de bonnefooi kunt doen.
van een afstand bezien is Bali nog meer als Thaild geschikt om te bonnefooien-het is kleiner, en men is nog meer als in Thaild ingesteld op mensen die ‘‘gewoon langs komen’’. Dit geldt in wezen in alle rijstetende Aziatische naties.
Het is echter ook een stuk ‘‘primitiever’’-slechte, smalle wegen, het gaat heel langzaam, geen goed georganiseerd busnet maar kleine bemo-busjes met onduidelijke routes. Wel zijn er toeristenbussen tussen de toeristenoorden (die moet je boeken) en veel gaan er met huurauto+sjofeur.
Qua natuur+cultuur vind ik Bali veel meer bieden hebben. Het is veel exotischer.
Verder geldt als mp zegt-met een grote groep ligt dat wat anders, de losmen/homestay etc zijn meest maar klein-3/4 kamers, maar er liggen er meest wel 10tallen naast elkaar. Met z’n 2tjes is het geen punt.
wij zijn met twee personen, mijn man en ik.
Weten jullie ook hoe het weer is in januari, snap heus wel dat dat ieder jaar anders is maar wij vinden zon toch wel erg lekker, en regenbuien is wel mee te leven maar niet alle dagen de hele dag door,ik hoor het graag jullie ervaringen!!!
groet jolan:zon02:
Hallo,
In januari is het regentijd in Indonesie. Ik ben er zelf in december geweest en het ging goed te keer daar. Ik heb er 1 week gezeten en heb zo’n 4 dagen regen gehad aan een stuk door. Dus het is zo’n 50/50 kwa regen.
December en Januari zijn de natste maanden van de regentijd hier op Bali. 50% van de regen die in de hele regentijd valt, valt in die 2 maanden. Februari wordt de neerslag al aanmerkelijk minder. Maar, ook hier verandert het klimaat en het weer begint ook hier steeds onvoorspelbaarder te worden.
Het regent niet (vaak) de hele dag in de regentijd. De regen begint vaak pas aan het einde van de middag, als het gaat afkoelen, en 's avonds of 's nachts. Van de meeste regenbuien zul je dus helemaal geen last hebben. De ochtenden en voor-middag zijn vaak droog en zonnig / warm.
2e helft Januari en Februari zijn laag-seizoen periode. De meeste hotels zullen dus accommodatie beschikbaar hebben voor “walk-in” gasten.
Overtocht van Bali naar Lembongan kan je tot de avond vantevoren regelen. Boten vertrekken 's ochtends rond 09.00 / 09.30 uur Sanur. Vanuit Kusamba vertrekken de boten de gehele dag, maar pas als de boot voldoende vol is.