Rondreis zomer in China

Hallo

Mijn naam is Natalie, ben 25 en woon op dit moment in China waar ik Engelse les geef.
Zodra mijn contract afloopt half/eind juni wil ik de rest van China gaan verkennen. Alleen, zoals het er nu naar uit ziet, maar met een reisgenoot is het toch net even wat leuker. Ik ben van plan om in Beijing te beginnen, dan naar het zuiden en via Shanghai en Hongkong weer terug naar Beijing waar ik met iemand heb afgesproken om de Olympische spelen te gaan beleven.

Ben je toevallig ook in China en lijkt het je wat om ergens wat af te spreken? Of ben je heel erg thuis in een stad als Shanghai of Hong Kong en heb je tips? Laat het weten!!
Groetjes Natalie

Hoi Natalie,

In 2004 op doorreis naar Australië een tussenstop van een dag gemaakt in Hong Kong. Wat ik gezien heb/gedaan heb: met de trein van het vliegveld naar (ik meen) Kowloon, met de bus naar Victoriapeek (uitzichtpunt) en met het trammetje weer naar beneden, vervolgens een stadstour in een open dubbeldekker, uitgerust in een of ander mooi plantsoen in de buurt van Chinatown, en toen het mooiste van alles: de boulevard langs het water met zicht op alle kantoorgebouwen. Ik was er begin december en tegen halfzes werd het donker: het ene gebouw was nog mooier verlicht dan het andere… maar ik zal niet alles vertellen, anders is de verrassing er af :slight_smile:

Groetnis,

Jan