rondreis Thailand

Wij zijn van plan komend jaar een individuele rondreis door Thailand te maken. Heeft er iemand hier ervaring mee? Is het veilig en goed te doen om zelf met een huurauto in Thailand te rijden? Heeft er iemand te maken gehad met eventuele corruptie? We zijn van plan in Bangkok te starten en vandaar uit richting het noorden te gaan. We hebben in Europa al veel plaatsen met eigen auto of huurauto bezocht, maar Thailand is natuurlijk een ander verhaal. Links rijden is geen probleem zowel ook met een huurauto. ( hebben we op Malta gedaan)
We hebben zelf ook rond Napels, Italië gereden dus we zijn wel wat gewend. Parijs, Rome en Athene waren ook geen probleem.
Waar moeten we allemaal op letten als we helemaal zelf de reis samenstellen? Heeft iemand tips?

Rondreis gedaan in december 2016. Gebruik gemaakt van trein , bus , minivan en prive vervoer. Zelf autorijden zag ik niet zitten. Het is heel makkkeijk ter plaatse te regelen of via bijv greenwood travel

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Overigens is route niet zo moeilijk. Wij zijn van Bangkok naar ayuthaya gegaan vanaf daar naar chiang mai. Door naar koh lanta vanaf daar naar khao sok (prive trekking ) , dan khao yai (eveneens prive trek ) kanchanaburi en geëindigd in Bangkok :). 4 weken in totaal. Alleen de twee prive treks thuis geboekt de rest ter plekke

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk