Rondreis Thailand december 2012, tips gevraagd!

Hallo forumleden,

Na veel topics te hebben gelezen heb ik nog een aantal vragen. Mijn vriendin en ik hebben afgelopen week onze tickets naar Bangkok geboekt (13 dec t/m 01 jan) en hebben een globaal schema opgesteld.

We willen als volgt onze reis indelen:

• Chang Mai (6 dagen)
  • Eiland in het Zuiden (7 nachten)
  • Bangkok (4 dagen)

De vele internetpagina’s geven een boel informatie over activiteiten, maar ik hoop dat jullie toevoegingen/aanmerkingen kunnen geven op onderstaande plannen.

In Chang Mai zoeken we nog naar activiteiten + simpele/hotels. We komen er voor de natuur, weten jullie daar interessante activiteiten?
Daarnaast hebben we alle comments gelezen over de eilanden in het Zuiden, maar deze zijn erg gevarieerd. Welk eiland is het beste te bezoeken in onze reis periode?
In Bangkok hebben we al een aantal activiteiten op ons lijstje, namelijk fietsen, tempels/markten bezoeken.

Daarnaast nog een wat algemenere vraag. We zitten vrijwel volledig in het piek seizoen, betekent dit dat het verstandiger is om alles van te voren te boeken of is er nog genoeg te regelen (qua overnachting/tripjes) ter plaatse?

Alvast bedankt voor de hulp, ben erg benieuwd!

Groeten,
Pim

Hee Pim,

Echte natuur is het niet, maar er is een orchideenfarm met vlindertuin in de buurt van Chiang Mai. Te boeken bij ieder hotel of guesthouse
De orchideeen zijn meest Vanda’s en Ascocendra’s , nergens zijn ze mooier
dan in Thailand.

Hans.

Owww, vergeet nog iets…

Het eiland wat je bezoekt, zal qua weer niet veel uitmaken.

Wat wel belangrijk is, dat je per bestemming van tevoren een of twee adressen uitzoekt, waar je wilt overnachten.

Vervolgens bel je een of twee dagen van te voren dat je wilt komen,
dit heeft als voordeel dat mocht Chiang Mai minder bevallen, en het eiland meer, je je plan kunt aanpassen.
Wanneer je het van tevoren regelt , kan dat niet meer.

Hans.

Bedankt voor de tips!

Weet je/Weten jullie toevallig nog een goede accommodatie in Chang Mai? En heb je ervaring met Ko Lanta?

Groeten,
Pim