Ik wil graag in februari een rondreis gaan maken door Noorwegen. Als jaren reis ik alleen met openbaar vervoer door diverse landen, dit gaat altijd perfect.
Echter nu in het winterseizoen wil ik ook graag naar het noorden (boven de 70 graden Noorderbreedte), nu is mijn vraag aan jullie hoog ver kan ik het land in komen met de trein of bus in de winter? Hebben jullie adviezen voor mij?
Ik heb zelf alleen in de zomer met zowel de trein en bus door Noorwegen gereisd wat mij ontzettend goed is bevallen!
Treinen rijden op tijd, en wachten op elkaar bij vertraging. Dit kan doordat het treinnetwerk niet zo dicht is als in Nederland. De mensen werden in de trein geteld en op het traject waar vanwege spoorwerkzaamheden bussen reden, waren er precies genoeg bussen (want het aantal reizigers was bekend ) Conducteurs spreken prima Engels en zijn erg vriendelijk, net als de mensen.
Hoe het in de winter is, weet ik niet, maar mijn goede ervaring in de zomer maakt dat ik het zo ook in de winter zou durven doen!
(ps. interrailen scheelt een hoop geld in vergelijking met losse treinkaartjes, maar die ervaring heb je zelf waarschijnlijk wel )