Ik ben bezig mij voorzichtig te orienteren op een reis per openbaar vervoer door Centraal Amerika.
Ik zou willen beginnen in Mexico Stad en eindigen in Panama.
Weet iemand hoeveel tijd redelijk is om heel Centraal Amerika door te reizen, als ik de strandbestemmingen buiten beschouwing laat.
Ik wil per land enkele van de grootste bezienswaardigheden bezoeken, maar zal keuzes maken. In Mexico zal ik meer willen bezoeken dan in Belize of El Salvador.
Ik wil van Mexico door Belize naar Guatemala en dan door naar El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica en tot slot Panama.
Is zes weken een redelijke tijd of is dat echt te kort?
Waar een trein loopt wil de trein gebruiken en anders de bus.
Kan iemand mij een redelijke schatting van de benodigde tijd geven en ik begrijp dat dat lastig is zonder aan te geven wat ik precies wil bezoeken.
Ik ga 3 november naar midden amerika en ik vond het ook lastig om in te schatten.
Wat helpt is om gewoon bij georganiseerde reis te kijken wat voor een afstand zij af leggen
in een bepaalde tijd. ik ga bijv in 33 dagen van cancun naar san jose en kom door de door jou
genoemde landen. Daarna ga ik zelf nog een maand in costa rica rondreizen, met een klein stukje
Panama. Afstanden zijn niet altijd heel groot, maar de wegen zijn daar natuurlijk niet zoals in Nederland.
Hoi Marjon, Bedankt voor de tip. Ga ik zeker eens bekijken.
Ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen.
Jij legt toch ook een grote afstand (hoeveelheid landen) af in een redelijk beperkte tijd.
Hoor het tzt graag van je.
Voor nu een fijne reis en veel plezier toegewenst.
Mijn naam is Steffie en in september 2014 ga ik samen met een vriendin naar Centraal Amerika. We twijfelen echter om een route te doen van Guatemala tot aan Nicaragua ofwel van Panama tot aan Nicaragua. Eindigen doen we sowieso in Nicaragua, maar we twijfelen nog over welke landen we er zullen bijnemen. Ook zijn we wat bang voor het weer in september in Centraal Amerika. Sommigen zeggen dat er veel regen is, anderen zeggen dat dit best goed meevalt. Heeft er iemand tips voor ons?
ik lees uit je verhaal dat jullie 3 landen willen bezoeken, toch? Ik heb o.a. Panama, Costa Rica en Nicaragua elk los bezocht en in alle landen waren de 3 weken dat we eer waren te kort. Het weer is in september niet altijd slecht, ook al is het dan het regenseizoen.
Hoe zuidelijker je gaat, hoe minder invloed de orkanen op het gebied hebben. Het wordt meestal erger/groter richting het noorden (Cuba, Mexico, Florida).
In Mexico is het bijvoorbeeld meestal een fikse bui op de late middag, waar het dan bij blijft.