Rondreis Burkina Faso - Ivoorkust - Ghana

Hi medereizigers,

Met mijn vriend vertrek ik over 2 weken voor 23 dagen naar Burkina Faso om vanuit daar met de auto incl. chauffeur een rondreis over land te maken waarbij we ook Ivoorkust en Ghana aan doen. Mijn vriend woont inmiddels ruim 10 jaar in Europa, maar komt van origine uit Burkina Faso. Voor zijn werk moeten we een aantal steden bezoeken op de route. Ik kan zeer weinig rondreizen vinden door deze landen (en door Ivoorkust niet één), dus ben benieuwd of jullie nog aanvullingen en tips hebben voor de route, veiligheid, hotels of high-lights die we niet over mogen slaan.

De dikgedrukte steden moeten we voor zijn werk minimaal bezoeken.

Burkina Faso

  • **Ouagadougou **(kathedraal, paleis van Moro Naba)
  • **Bobo-Dioulasso **(Moskee in stadswijk Ibidwe, Gafreh, Grand Marché, Lac des Poissons Sacrees)
  • **Banfora **(weekmarkt, Dômes de Fabedougou, Karfiguela, Lake Tengrela)

Ivoorkust

  • Abidjan

Onderweg naar **Accra **lijkt het me mooi om Elmina, Kakum NP en Cape Coast te bezoeken.

Ghana:

  • **Accra **(kasteel Christiansborg, Jamestown)
    Onderweg naar **Kumasi **een tussenstop in Bosumtwi
  • **Kumasi **(Kejetia markt)
    Onderweg naar **Tamale **tussenstops in Nkoranza, Boabeng en Kintampo. Ook zou ik graag een safari maken door Mole NP.
  • **Tamale **

Burkina Faso

  • Ouagadougou

We boeken alleen een hotel voor de eerste nacht(en) in Ouagadougou zodat we flexibel kunnen zijn met onze planning.

Alle tips zijn welkom! :slight_smile:

Gr Ivon

Informeer eens bij http://www.joli-ecotours.com/
Voor een bezoek aan Elmina, Cape Coast en Kakum NP is Ko-Sa Beach Resort een heerlijke verblijfplaats. zie http://www.ko-sa.com/

1 like

Thanks Wim!

We hebben onze reis inmiddels verschoven en willen rond 22 oktober vertrekken. Extra tijd voor een goede voorbereiding!

Leuk dat jullie dit gaan doen. Ik ben 4 jaar geleden in Burkina Faso geweest en had toen in mijn reisverslag geschreven dat “‘dit’ echt het leukste en warmste land tot nu toe was. De mensen zijn hier super vriendelijk en het eten is lekker!” In februari was het toen 32 graden. Ik was op rondreis door West-Afrika. In Bobo Dioulasso heb ik de Grand Mosque bezocht maar ik geloof dat die al op je lijstje stond. We sliepen in een kleine auberge met een zwembad (heel klein maar verfrissend) van een Fransman. Ik heb alleen geen idee meer hoe het heette. Maar het is echt niet moeilijk om gewoon zo iets te vinden hoor.

1 like

Wij kunnen zeker helpen

[HR][/HR]

Captain Africa reizen