Hi medereizigers,
Met mijn vriend vertrek ik over 2 weken voor 23 dagen naar Burkina Faso om vanuit daar met de auto incl. chauffeur een rondreis over land te maken waarbij we ook Ivoorkust en Ghana aan doen. Mijn vriend woont inmiddels ruim 10 jaar in Europa, maar komt van origine uit Burkina Faso. Voor zijn werk moeten we een aantal steden bezoeken op de route. Ik kan zeer weinig rondreizen vinden door deze landen (en door Ivoorkust niet één), dus ben benieuwd of jullie nog aanvullingen en tips hebben voor de route, veiligheid, hotels of high-lights die we niet over mogen slaan.
De dikgedrukte steden moeten we voor zijn werk minimaal bezoeken.
Burkina Faso
- **Ouagadougou **(kathedraal, paleis van Moro Naba)
- **Bobo-Dioulasso **(Moskee in stadswijk Ibidwe, Gafreh, Grand Marché, Lac des Poissons Sacrees)
- **Banfora **(weekmarkt, Dômes de Fabedougou, Karfiguela, Lake Tengrela)
Ivoorkust
- Abidjan
Onderweg naar **Accra **lijkt het me mooi om Elmina, Kakum NP en Cape Coast te bezoeken.
Ghana:
- **Accra **(kasteel Christiansborg, Jamestown)
Onderweg naar **Kumasi **een tussenstop in Bosumtwi - **Kumasi **(Kejetia markt)
Onderweg naar **Tamale **tussenstops in Nkoranza, Boabeng en Kintampo. Ook zou ik graag een safari maken door Mole NP. - **Tamale **
Burkina Faso
- Ouagadougou
We boeken alleen een hotel voor de eerste nacht(en) in Ouagadougou zodat we flexibel kunnen zijn met onze planning.
Alle tips zijn welkom! ![]()
Gr Ivon