Rondreis Amerika in 2010 - tips gevraagd

Ik ga samen met een vriendin uit Australië een rondreis door Amerika maken in 2010 - half augustus tot half october, zo’n 9 weken!

Wij denken om te beginnen bij Los Angeles, met de trein/auto noord naar Portland. Dan met een slinger via Utah (vrienden opzoeken) naar Chicago. Van Chicago waarschijnlijk vliegen naar Toronto Canada en vandaar met de trein naar Nova Scotia. Ook op bezoek bij vrienden. Vanuit Halifax (?) via Vermont naar New York -weet nog niet met welk vervoermiddel- en dan waarschijnlijk met bus of trein naar New Jersey, om vervolgens de kust naar beneden te volgen naar Florida (ook vrienden). Uit Florida zijn wij van plan om de kustweg naar New Orleans te volgen. Dan via Texas (vrienden), New Mexico, Arizona terug naar Los Angeles om weer naar huis te vliegen. Waarschijnlijk over het laatste stukje ook een bezoek naar Mexico inlassen als het kan (met onze Texaanse vrienden mee).

Ik heb geen idee of dit alles haalbaar is. Het zijn heel grote afstanden, we zullen veel moeten rijden. Ik zelf dacht om stukken met trein of (greyhound) bus te doen en ook stukjes te vliegen (maar niet te veel, de bedoeling is om het land te leren kennen en dat doe je niet vanuit een vliegtuigstoel)

Alle tips zijn welkom!!!