Rome of milaan

Hallo,

Ik heb wat moeite met het kiezen tussen rome en milaan om daar een weekendje door te brengen.

Wat zijn jullie meningen over beide plaatsen?

Alvast bedankt

Rome absoluut Rome.Deze stad heeft zoveel meer te bieden als Milaan,meer cultuur leukere mensen(niet zo zakelijk)betere temperatuur in deze tijd van het jaar en natuurlijk het vaticaan met al zijn kunst schatten dus rome, rome, rome!!! groetjes doktertulp

Rome natuurlijk (of Florence, Perugia), veel mooier dan Milaan.

En weten jullie nog dingen die ik zeker zou moeten bezoeken in rome.

ik zou absoluut voor Rome kiezen!!!
en dingen die je zeker moet bezoeken:

• vaticaanse musea (is wel altijd druk! gaat open om 8.45u, als je niet te lang wil wachten, zou ik er al om 8.15u gaan staan)
  • Pantheon
  • Colloseum (pas op, hier wemelt het van de zakkenrollers)
  • St. Pieter (vaticaan)
  • Trevi fontein
  • enz. enz.

Ik zou, als ik jou was, gewoon een goed reisboekje van rome kopen.
Een tip: het “rome-boekje” van Capitool reisgidsen ISBN: 9041033459
Dit is een heel uitgebreid en goed boek!!!

hoi
ik ben noch in Rome noch in Milaan geweest
april 2006 ga ik voor 1 week met school naar Rome…
ik kijk er nu al naar uit :):):slight_smile:

Schoolreis naar Roma: echt wel tof.

Veel info over Rome op

http://www.rome.nl/main.php?id=1:355

Mocht het voor FG toch Milaan worden:

http://www.easymilano.it/eng/index.php

Tutte e tutti (= ± Aan Allen)
Prettige reis en
Distinti Saluti
Arturo

Rome,Rome en nog eens Rome.Ben er nog in November geweest en ga zeker volgend jaar terug.Het was al mijn vierde keer!Ben ook al eens in Milaan geweest maar dat is meer om te shoppen.Rome is een openluchtmuseum en dan zwijg ik nog van de vele pleinen en terassen.Wat is er heerlijker dan een café te drinken op de Campo dei Fiori 's morgens tijdens de markt?Heerlijk!Doen!:banana:

Ik zou gaan voor Rome. Ik ben nog niet in Milaan geweest, dus echt vergelijken kan ik niet, maar Rome is zeker de moeite waard! Ik wil er echt nog eens terug naartoe gaan. Florence is trouwens ook echt een stad die een bezoekje waard is!

Bedankt voor jullie reacties

Ik denk dat het Rome maar gaat worden:)

Goeie keuze!!! :yes:
En heel veel plezier gewenst.

Rome lijkt mij mooier, ben wel eens in Milaan geweest maar heb er amper wat van gezien om een goed onderbouwde mening erover te vormen.

Rome. Kom regelmatig in Milaan en is ook leuk, maar Rome moet je gezien hebben. Prachtig.