Wie kan mij wat simpele zaken in het Roemeens leren? Ik denk daarbij aan groeten en bedanken, iets te eten kunnen bestellen etc. Komende zomer ga ik naar Roemenie om daar oa een fotoreportage van zwerfhonden te maken. Dus wie vind het leuk om mij met deze taal te helpen?
Hoi Lianne!!
Ik was toch wel nieuwsgierig naar het Roemenië forum, gezien mijn vriend Roemeens is.
Wat spannend, dat je aankomende zomer (of misschien ben je er al) die kant uit gaat om een reportage te maken… Ik twijfel er niet aan dat je een onwijs gave ervaring rijker bent straks!
Waar ga je heen/waar zit je precies?
Als je nog niet weg bent, kijk dan eens bij Bruna voor een taalgids Nederlands-Roemeens…die heb ik ook aangeschaft, en daar kun je ook de uitspraak in terugvinden. Als ik je nog ergens mee kan helpen, hoor ik het graag!
Liefs,
Kim
Hey Lianne, Kim,
We gaan ook naar Roemenië in 2012. We gaan een echte vakantie van maken; na 20 jaar huwelijk, spreekt en leest mijn echtgenoot (een 100% echte Belg, ik ben maar een copie) bijna vlot Roemeens, hoewel thuis wordt Nederlands gesproken, TV, boeken, etc.
Ik sta ter jullie beschikking als de nood toeslaat:wereld:
Dank jullie wel voor jullie reactie. Inmiddels heb ik via Marktplaats een Roemeense leraares gevonden en zo heb ik nu een aantal lessen gehad en vooral ook veel vragen kunnen stellen.
Dus: mulstumesk, Lianne