Roadtrip van Montreal naar Vancouver in 30 dagen?

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan voor het eerst naar Canada en weten eigenlijk nog niks over hoe je daar het beste kunt reizen etc. We hebben een retourvlucht geboekt op Montreal (10 sept, 10 okt) en zouden het liefst een auto kopen of huren, helemaal naar Calgary of Vancouver rijden en dan terugvliegen/treinen, anything.
Nu is dit misschien wat hoog gegrepen voor zo’n korte tijd… Wie geeft ons advies? Alle advies is welkom!

Onze wensen:

1. vooral veel autorijden
  2. de rocky mountains zien
  3. goedkoop overnachten in tent/auto/couchsurfing

We zijn nog jong en vol avontuurslust! :slight_smile:

Klinkt als een mooie reis. Grootste “beer op de weg” is wat mij betreft de auto; als je die huurt in montreal en dan vervolgens in Calgary of Vancouver wilt inleveren zit je waarschijnlijk met een flinke “drop off fee”. Als ik zo even bij Alamo.nl kijk is die fee alleen al 1000 CAD.
Daarnaast betaal je ook meer als je onder de 23 bent, ik weet niet hoe oud jullie zijn :slight_smile:
Hoe het met auto kopen zit in Quebec weet ik niet. Ik ga zelf dit jaar voor een paar maanden naar canada/vs en begin in Vancouver. Uit wat ik op forums las kan je daar met je NL rijbewijs een auto op naam zetten en verzekeren. In Toronto Ontario moest je volgens mij opnieuw je rijbewijs halen.
Ik zou even goed kijken hoe die regels in Quebec zitten. Je kan ook overwegen om door te vliegen naar bv Vancouver en vanaf daar naar Montreal te rijden.

Overigens is Vancouver-Montreal 4500 kilometer als je de korste route pakt. Eigenlijk wil je niet veel meer dan dat in een maand tijd rijden, als je dan ook nog de rockies wilt gaan verkennen telt het hard op. Het stuk tussen Calgary en Winnipeg is overigens niet heel veel aan, daar zou je in 2 dagen door kunnen kachelen. Je zou dan in 1,5-2 weken de rockies kunnen verkennen en dan hou je nog 2 weken over voor het deel tussen Calgary en Montreal. Je gaat dan wel veel skippen. Toronto en Montreal zijn bijvoorbeeld leuke steden, waar je dan in de praktijk een dagje voor hebt.

Vanuit Montreal kan je trouwens prima met de trein reizen naar Toronto, Niagara Falls, Ottawa, Quebec City, Boston, New York. Misschien goed om ook in het achterhoofd te houden. Dit is opzich ook prima als rondje te doen in die tijd met de auto.

Als je specifieke vragen hebt, shoot…