Roadtrip - twee weken - Tsjechië, Polen, Slovakije, ...

Dag allen,

Samen met enkele vrienden (6 tot 9 personen) willen we een roadtrip doorheen Tsjechië, Polen, Slovakije, Hongarije en Slovenië organiseren van 1 tot 16 augustus. Aangezien ik niet onmiddellijk wist waar ik een dergelijk bericht kan posten — een wereldreis is het niet echt :slight_smile: — post ik het hier! We huren waarschijnlijk een busje voor 9 personen. De planning ziet er als volgt uit:

za 01/08: België -> Praag (800km ~ 8u)
zo 02/08: Praag
ma 03/08: Praag
di 04/08: Praag -> Krakau (500km ~ 5u)
wo 05/08: Krakau
do 06/08: Auschwitz
vr 07/08: Krakau -> Bratislava (450km ~ 5u)
za 08/08: Bratislava
zo 09/08: Bratislava
ma 10/08: Bratislava -> Boedapest (200km ~ 2u)
di 11/08: Boedapest
wo 12/08: Sziget festival (eerste dag)
do 13/08: Boedapest -> Ljubljana (500km ~ 5u)
vr 14/08: Ljubljana
za 15/08: Ljubljana
zo 16/08: Ljublana -> België (1100km ~ 11u)

Hoe realistisch zijn deze afstanden om op één dag te doen denken jullie? En ook, hoe realistisch zijn deze reistijden (ok, je moet ook nog enkele stops in rekenen)? Noteer wel dat we enkele ervaren'' lange-afstandsbestuurders in onze groep hebben. Ik heb vorige jaren ook reizen georganiseerd’’ in Schotland, Kroatië, Hongarije en Thailand. Meestal ging dat over het algemeen wel goed. Ik heb vooral schrik dat het te snel/krap is. Wat denken jullie? Daarenboven vinden we het ook niet erg om veel in de auto te `moeten’ zitten; dat is net een beetje het idee van een roadtrip denk ik dan.

Hebben jullie andere belangrijke opmerkingen omtrent het reizen met de auto doorheen deze landen (vooral dan Polen hier).

Is het nodig om hostels op voorhand te boeken in deze periode (bv. in Krakau)? Ik ben reeds gaan backpacken in Kroatië en Hongarije en toen hebben we we alles op voorhand geboekt, maar we willen misschien iets meer vrijheid. Aan de andere kant, heb ik ook gehoord dat we best hostels nemen met een (afgesloten) parking qua veiligheid voor de auto.

Reeds hartelijk bedankt,
Martijn