Roadtrip door de VS van meer dan 22.000 km

Discovery News vroeg aan computerwetenschapper Randal S. Olson om een route te berekenen die alle staten van de Verenigde Staten aandoet. Met de auto en zonder de VS te verlaten. Hawaii en Alaska worden dus niet bezocht.

Bijkomende voorwaarde : in alle 48 staten op het Amerikaanse vasteland moest er halt gehouden worden bij een Nationaal Park, een nationaal monument, een historische site of iets dergelijks.

Hier zie je welke route er uit de bus kwam : een roadtrip van 22.046 km die start aan de Grand Canyon in Arizona en stopt op de Hoover Dam in Nevada.

Ga naar Randal S. Olson’s website als je meer wilt vernemen over Olson’s werkwijze om de route te berekenen.

Aanverwant artikel :
Dit is de snelste manier om ‘Wally’ te vinden, volgens wetenschap
door Emerson Rosenthal — feb. 10 2015 – the CreatorsProject

Dacht even dat jij een geweldige roadtrip ging maken! :slight_smile: (al is 22.000 km best veel)

Wauw, wat een geweldige route! Roadtrippen Door de vs staat nog hoog op onze lijst en deze route en dit artikel bieden een hele hoop inspiratie! :slight_smile:

Prachtig, als je een jaartje niets te doen hebt ofzo…

Waarom niet ? In 6 maanden tijd, moet kunnen. VS is een fijn land voor een roadtrip.

Maar nee, ik heb vandaag geen plannen in die richting, ook al is het alweer lang geleden dat ik nog in de VS was.

Eigenlijk boeide me hier vooral die kerel achter dit schema en de manier waarop hij de route uitwerkte (wordt vervolgd) …

Voor map freaks :wink: en andere liefhebbers !

Aan de hand van voormelde roadtrip legt Olson stap voor stap uit hoe je zelf een roadtrip ‘op maat’ kan uitwerken.
Zijn stappenplan vind je hier.

Of ik alles heb begrepen, denk het niet. Naar het einde toe wordt het, voor mij althans, echt best tricky.

Een mogelijke inspiratiebron voor stedenliefhebbers !?

Diezelfde Randal S. Olson tekende ook een roadtrip uit van 19.780 km langs ‘TripAdvisor-rated Best City to Visit’ VS-steden.

De route doet één stad aan in elk van diezelfde 48 aangrenzende Amerikaanse staten op het vasteland.
Enkel in Ohio plant Olson een extra stop, in Cleveland. Doet hij opdat het traject tussen de staten New Hampshire en Michigan in de VS zou blijven en niet door Canada moet.

Olson’s stedenroute zie je hier.