Rinjani Trekking

Ik ga binnenkort naar Lombok en wil graag de Rinjani trek doen.
Heb al wat geinformeerd bij verschillende trek agencies. Het probleem is dat ze bijna allemaal een vooruitbetaling willen van 30 - 50% en ook nog eens een toeslag van 10% omdat ik een solo reiziger ben. En er zijn veel verhalen op internet van organisaties die niet deugen.

Is het beter om naar Senggigi te gaan en daar ter plekke de trek te regelen?
En wie heeft er onlangs nog goede ervaringen met een agency. (graag een organisatie die normaal voor zijn personeel zorgt).

Of zijn er mensen die begin april gaan, waarbij ik aan kan sluiten?

Ik weet het buro niet waar ik heb geboekt maar het was in sengigi en heb het via het hotel puri mas geboekt super!
Wat betreft een vooruitbetaling is logisch en heb daar altijd goede ervaringen mee.
En wat bedoel je goed voor zijn personeel zorgt?
Denk dat het een ander land is als nederland en de mensen er tevreden mee zijn.
Vr gr Yolanda

In heb de trek zelf (nog) niet gedaan. Op Lombok en de Gili’s wordt de trek op veel plaatsen aangeboden, onder meer door het gerenommeerde Perama tours.

Op zich is het logisch dat je iets meer betaald wanneer je alleen bent, ik vind 10% heel schappelijk.

Ik snap dat het een ander land is, maar porters die in de openlucht moeten slapen omdat ze geen tent krijgen, vind ik niet acceptabel. En een deel vooruit betalen vind ik geen probleem maar liever niet vanuit NL met Western Union.
En een toeslag ook als ik bij een groep aansluit, vind ik vreemd.

Bedankt voor de tips.

heb je dat zelf meegemaakt of van horen zeggen? Ik heb hem ook gedaan en kom heel veel in aanraking met mensen met dezelfde passie indonesie heb dit echt nog niet gehoord.

vr gr yolanda

Ter plaatse kunt u een betere prijs uitonderhandelen dan wanneer via de email / het Internet geboekt. Zelden of nooit is men “vol” en u kunt shoppen voor de beste deal / in zee gaan met een buro dat u “werkelijk” gezien heeft en dat u het meest aanspreekt.Bij de (meeste) Rinjani trekking aanbieders nooit iets vantevoren betalen. De kans is groot dat u betaalt voor iets dat u niet krijgt, vanwege verschillende redenen.

1 like

.

Heb dit van horen zeggen ,laten we dan maar hopen dat het een fabel is.