hiervoor moet je tegenwoordig minimaal 18 maanden woonachtig zijn in het buitenland waar je het rijbewijs wilt halen. Je kan het er ook halen en het na 18 maanden omwisselen voor een nederlands, mits je de afgelopen 18 maanden in het buitenland (spanje) stond ingeschreven.
Ik was even in de veronderstelling dat dat 6 maanden moest zijn, maar dan is dat volgens mij 6 maanden voor de antillen, omdat een vriend van mij dat daar in 6 maanden heeft kunnen doen.
Dan ga ik maar gewoon beginnen met lessen zodra ik weer terug ben in Nederland:teeth:
Naar aanleiding van de berichten over het halen van een rijbewijs wil ik even reageren.
Ik lees in de geplaatste berichten dat je minimaal 18 maanden in 't buitenland moet zijn ingeschreven als inwoner.
Dit geldt niet als je je rijbewijs haalt in een land dat lid is van de EU.
Volgens de laatste EU-jurisprudentie mag Nederland niet meer vragen of je in een ander land een bepaalde tijd heb gewoond. dat is in strijd met EU-recht. Dus in Nederland kan je een EU-rijbewijs gewoon omwisselen voor een Nederlands rijbewijs.
Let er wel op dat de landen zelf nog wel eisen stellen om daar je rijbewijs te mogen halen.