Resultaten Wereldwijzer.nl Tevredenheidsonderzoek bekend

Van half april 2007 tot half mei 2007 heb ik in opdracht van Wereldwijzer.nl een tevredenheidsonderzoek gehouden onder haar leden. De resultaten van dit onderzoek kun je hieronder lezen.

De response op de enquête is 301 respondenten. Onder alle respondenten zijn tien Wereldwijzer reisgidsen verloot. Bekijk de winnaars hier.

De hoofdvraag die beantwoord is na dit onderzoek:

Hoe kijken bezoekers van Wereldwijzer.nl tegen de website aan, welke toevoegingen zou men willen zien qua informatie, interactie en commercie?

**Algemeen **
De bezoekers van Wereldwijzer.nl zijn zeer positief over de site. Slechts 11% is ontevreden over Wereldwijzer.nl. 50 % van alle bezoekers wil geen veranderingen op Wereldwijzer.nl. De veranderingen die men (4,6%) wil zien beslaan de hoofdpagina. Deze is te druk. En men (1,7%) zou graag de inlogmogelijkheid verbeterd willen zien.

Informatie
Men is zeer te spreken over het informatie gehalte van Wereldwijzer.nl. 92,7% is tevreden. Als toevoeging zou men (5,8%) graag meer gedetailleerde reisinformatie zien.

Interactie
De interactie mogelijkheden voldoen aan de eisen van de bezoekers. 97,9% van alle bezoekers vindt dat er voldoende interactie is op Wereldwijzer.nl. Men zou qua interactie niets willen veranderen.

**Commercie **
Reclames (in het algemeen) zijn voor veel bezoekers een doorn in het oog. Men geeft aan dat reclame een afleidende werking heeft en het geheel onoverzichtelijk maakt. Maar de meeste bezoekers (86,5%) zijn te tevreden over de reclame op Wereldwijzer.nl. Men vindt dat de reclame op Wereldwijzer.nl relevant is en een goede plek op de site heeft.

Conclusie
Uit dit onderzoek zijn geen schokkende resultaten gekomen. Bezoekers zijn tevreden met Wereldwijzer.nl en zo hoort het. 89% is tevreden en 50% van alle bezoekers wil geen veranderingen.

Hoi Mike,

Positieve conclusie dus. Had eerlijk gezegd niets anders verwacht! :wink:
Bedankt dat je het ook even met ons gedeeld hebt! Leuk om te lezen!

Liefs,
Carolina

idd leuk om te lezen, erg positief!

Damned wat zijn we goed :smiley:

Nouja, er staan ook nog wel wat verbeterpunten in (meer gedetailleerde reisinformatie bijvoorbeeld) dus daar gaan we naar kijken hoe we dat kunnen aanpakken :slight_smile:

Thanks Mike!

Mike,

Top dat je de results even op het forum zet!

Nou… De meesten denken er zo over als ikzelf. Ben zeer positief en zou niet veel veranderd willen zien. Maar de aangegeven kritiekpuntjes kunnen natuurlijk aangepakt worden om Wereldwijzer nog beterderder te maken.

Wouter v. Kuijk

Allemaal bedankt voor de leuke reacties. Morgen tussen 11.00 en 12.00 uur mag ik de scriptie verdedigen en dan hoor ik gelijk of ik het gehaald heb.

Gr. Mike

succes dan maar he!

Prima toch. Houden zo. Ik vind het bijzonder fijn.

Mensen bedankt allemaal!

Ben met een 70 geslaagd. Heb dus me diploma binnen!

Nu nog ffe sparen en dan lekker naar Australië!!

Gefeliciteerd Mike!!! Tof dat je het gehaald hebt!
Wanneer staat de Australië reis gepland???

Liefs,
Carolina

Proficiat Mike

Liefs,
Marianna

GEFELICITEERD MIKE.

Groetjes xenomania (Christa)

Mike,

GEFELICITEERD!!! Feestjuhhh!!!

Lekker zeg! Afgestudeerd, nu kan je doen en laten wat je wilt. Nu lekker reizen? De hele :wereld: rond. Naar Australië om te beginnen las ik. Leuk man… en hoelang was je van plan daar heen te gaan?

Nou veel plezier en feestze!
Wouter v. Kuij

Goed gedaan Mike! Op naar de Kangaroes! :biggrin::biggrin:

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Nu moet ik nog ffe flink aan het werk, maar 't is de bedoeling om begin oktober dit jaar in het vliegtuig te zitten.

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte.

Gr. Mike

Hee Mike,

Gefeliciteerd met je diploma !!! Nog even paar maandjes werken en dan lekker op reis :vak01::chin::zon02: !!!

Hee Mike,

Van harte proficiat!!!

En nu op naar Australia, okee, nog even wat werken, maar die tijd zal heel snel gaan.

Groetjes,
Barbara

Hey Mike,

Hartelijk gefeliciteerd!
En nu op naar Australie! :AUSTRALIA

champagne!