Binnenkort ga ik met een groep van zo’n 25 studenten naar Rome. Ik ben verantwoordelijk voor 2 diners.
Nu is mijn vraag of iemand tips heeft voor leuke restaurants? Ik wil graag een restaurant met veel keuze uit verschillende gerechten. Misschien is een foodtasting tour ook leuk, maar daar kan ik weinig nuttige informatie over vinden.
Dus wie heeft er tips voor een goed en leuk restaurant? (max. 20 tot 25 euro pp)
‘Trattoria da Gino’ vonden wij wel goed. Het was ons aangeraden door de hotelmanager. Een restaurantje waar veel locals eten, dus niet echt toeristisch. Tenminste, toen wij er waren niet maar ik zie dat het nu vermeld staat in Time Out Rome, wat erop wijst dat de Amerikanen de weg hier naartoe ook gevonden hebben …
Het is een beetje zoeken op een goede kaart, want het ligt wat verstopt in de Vicolo Rossini 4, een heel smal zijstraatje van de Piazza del Parlamento.
Hallo, ik woon sinds oktober in Rome. Eén van de beste restaurantjes die ik hier heb ontdekt is La Carbonara, vlakbij Santa Maria Maggiore. Je kan er heerlijk eten voor een heel redelijke prijs. Het precieze adres is Via Panisperna 24, de website vind je hier http://www.lacarbonara.it/. Best wel even bellen om te reserveren, want het zit haast altijd stampvol. Goeie reis!