Nou is lekker eten in Italië niet heel moeilijk lijkt mij, maar graag hoor ik suggesties voor echt leuke, niet te dure en niet te toeristische restaurantjes in de wijk Testaccio.
We gaan volgende week woensdag die kant op. Ben erg benieuwd. Mijn eerste ervaring[emoji16]
https://www.tripadvisor.nl/Restaurants-g187791-Rome_Lazio.html
dit kan je al aardig op weg helpen
Toch nog even vermelden, zijn nu ongeveer twee weken terug en moet eerlijk bekennen dat ik wat teleurgesteld ben in de keuken van Rome…buiten de Tiramisu vond ik het eten best “smaakloos”, ik had meer kruiden e.d. verwacht. Laat me wel stellen dat het zeker niet slecht was integendeel.
Waar heb je gegeten dan? Restaurants? Eetcafés? Lokale dingen? Toeristische plekken? En wat voor gerechten?
Zowel restaurants als eetcafé, wel één keer “vreemd” gegaan en sushi gegeten…voor de rest zo goed als altijd pasta, pizza e.d.
Mijn vrouw is fan van de Italiaanse keuken en ook zij was teleurgesteld in Rome.
We hebben zowel de lokale als de “toeristische” zaken bezocht…misschien hebben we 8 dagen “bad luck” gehad, of misschien hadden we te hoge verwachtingen ondanks tripadvisor. Wel even vermelden dat het enkel ging over de pastas (mijn fout)
Nou heb ik niet heel veel ervaring met eten in Italië, maar de pasta’s zijn in Italië dacht ik meestal voorgerecht en inderdaad altijd weinig gekruid? Wat anders dan de “Nederlandse Italiaanse keuken”, net zoals ze in China niet eten wat wij in Nederland als chinees voorgeschoteld krijgen.
Hopelijk wel verder van Rome genoten? Ik vind het er altijd fijn vertoeven buiten het hoogseizoen om
heel erg genoten, Rome is best indrukwekkend…je loopt constant in een museum.