Leuke restaurantjes in Rome

Hoi!

Voor een reis eind maart naar Rome ben op zoek naar leuke goedkope restaurantjes in Rome.
In het specifiek in de buurt van de Piazza Navona, Stazzione Termini en bij de Trevi Fontein.

Zelf kom ik niet echt ver in m’n zoektocht maar goedkope restaurantjes, dus hoor ik graag van jullie waar leuke restaurantjes zijn in Rome :slight_smile:

Alvast bedankt,

Ines

Ik ga juist vaak naar de wijk Trastevere, omdat je rondom de grote bezienswaardigheden veel tourist traps en duurdere restaurantjes hebt. Lijkt je dat ook wat? Maar eigenlijk zijn in alle wijken wel leuke dingen! Ik ken wel wat leuke restaurantjes, maar wat voor budget heb je? (goedkope eettentjes, chique…)

Ik ga ook eind maart! Blijf dit onderwerp dus even volgen :slight_smile:

Als je goedkoop wilt eten zou ik voor een aperitief gaan.
Een aperitivo kost 6 tot 10 euro en kan tussen tussen 19.00 – 21.00uur genuttigd worden. Je betaald voor het drankje, maar er is vaak een heel buffet aanwezig met kleine hapjes. Eet er genoeg van en je hebt je diner voor een prikkie op :wink:

Het is niet voor mij. Als het aan mij lag zou ik het niet erg vinden om wat verder weg van de bezienswaardigheden te eten, alleen ik regel dit voor kenissen. Budget ligt rond de 10-15 euro. Wat ik heb gevonden is vooral pizza plekken, maar lijkt mij dat na 5 dagen elke dag pizza te eten, dat je geen pizza meer hoeft te zien.
Bedankt voor de tips

Eten kan goedkoop en veel in Trastevere bij Carlo Menta (Via della Lungaretta 101). Vooral de Saltimbocca is lekker maar ook de pizza en pasta, vanaf 4-5 euro voor een pizza en een menu vanaf 12!! Het kan zijn dat je wel even buiten moet wachten, je kan niet echt reserveren. Prima gerechten voor weinig geld. En je zit in het leuke trastevere!