Wie heeft er ervaringen met het restaurant Mojo in Spier?
Ik hoor hele wisselende dingen. De ene zegt dat het heel erg leuk is en lekker eten. En de ander weer dat het tegenvalt. Het buffet snel leeg is en niet wordt bijgevuld. Het eten niet zo lekker is en lauw en dat de bediening heel ongeintresseerd is.
We wilden er eigenlijk heengaan met onze 10 jarige dochter als we in Kaapstad zijn in Augustus, maar gaan nu twijvelen, ook omdat de prijs toch wel behoorlijk is.
Mojo is een keten. Hier in Jo burg zijn er meerdere. In Zoo lake was zeer goed, gezellige sfeer en genoeg eten. Maar je kan ook gewoon van het menu bestellen. In het weekend doen ze vaak een buffet en dan moet je ook zeker boeken.
Helaas geen idee hoe deze in Spier is. Wel leuk is daar voor jullie dochter, dat ze ook allerelei dieren, w.o. Cheetahs hebben.
In de wijnlanden wordt Spier ook wel het Disneyland van Zuid-Afrika genoemd. Kan heel leuk zijn voor kinderen, maar of je als volwassene er naartoe wil is maar de vraag. Iets om rekening mee te houden
Als onze dochter het naar haar zin heeft, hebben wij het meestal ook wel leuk. Wat alleen wel belangrijk voor ons is, is of het eten lekker is en gevarieerd.
We waren zowiezo toch van plan om een middagje daar door te brengen en naar de vogelshow te gaan en naar Ome Samie se winkel. En dan een picknick in het park te houden. En er was geloof ik ook nog een park met een giraf in de buurt.
In 2008 en 2009 zelf rondgereisd door Zuid-Afrika met de auto en ook uitgebreid verblijf gehad in Stellenbosch en wezen eten bij Mojo/Spier.
Het eten is inderdaad niet geweldig al is er volop keus. Het is gewoon af en toe aan de lauwe kant en ik moet eerlijk zeggen dat er een kakkerlak uit de chocolade mousse kroop maar dat heb ik ook in meerdere landen in Azië gehad. Dat eet ik dus niet meer in het buitenland. Verder is er wel gezllige muziek bij Mojo en voor jullie dochter denk ik wel leuk. Je kunt eten in een boomhut waar ze ook dekens hebben om je warme te houden en waar je alleen zit met je gezin en persoonlijk bedient wordt.
Ook komen er muzikanten aan je tafel en beschilderen ze je gezicht.
Na afloop kun je ook naar de dansers kijken en kun je op lounge banken nog een heerlijk drankje drinken.
Op de dag zit daar een Cheetah center waar je cheetahs kunt aaien en waar ze ook Anatolian Sheperd dogs fokken voor de boeren die problemen hebben met leeuwen, cheetahs etc. Best leuk om heen te gaan en voor een pickn ick ook. Ome Samie se winkel inderdaad niet overslaan en ook even heerlijk wijn proeven op de vele boerderijen…geweldig!
Voor meer leuke tips stuur me gerust een bericht…ben ook reisadviseuse en heb al heel wat Zuid-Afrika geboekt en samengesteld en ben natuurlijk zelf helemaal verliefd op het land en zou er graag gaan wonen!
:wereld: baie dankie Puck
Dan twijvel ik toch wel over Mojo, had begrepen dat het 250 ZAR p.p. is. en als het eten dan niet zo lekker is. WE gaan er zowiezo wel overdag heen dan maar misschien weet jij een ander leuk restaurant daar in de buurt., waar ze lekker eten hebben en het niet al te chique is…
Of bij een van de wijn estate daar eten. Altijd een geweldige sfeer en heerlijk eten. En zeker niet te duur in vergelijk met Europa.
@dinges3: een kakkerlak oei. Ik woon hier al een tijdje van die heb ik zelf hier nog nooit gezien. Spier is inderdaad entertainment en niet zo super goed.
Je hebt hier zulke goede restaurants in ZA. Maar Spier is er niet zo 1.
Ik ben er nooit geweest, maar voor 250R pp mag je de beste steak van het land verwachten. Geen lauwe rommel. Reken voor een normaal, goed diner 150R pp.
ik ben er meerdere keren geweest, niets mis mee, maar wel wat massaler qua eten. de opzet is wel grappig met tenten etc. ik zou er gewoon even gaan kijken en bevalt het niet dan kan je in de omliggende dorpen toch gewoon wat anders doen?
groet, Marije
tja wat is de def van kwaliteit ? ik heb er in december nog met 250 mensen gegeten. het buffet is prima te doen. de obers moeten wel wat lopen, dus soms wordt het wat lauwer.
het is relatief wat duurder dan andere retaurants, maar er is wel entertainment wat voor een keer wel grappig is.
gr. Marije