Vanaf begin december ga ik rondreizen door Zuid Afrika en Mozambique. Uiteraard ga ik ook de kerstdagen en de jaarwisseling meemaken daar dus ik ben opzoek naar tips van mensen die dit al eerder hebben meegemaakt. Hoe is NYE bijvoorbeeld in Johannesburg?Zijn er grote evenementen? Of kan ik dit beter in maputo/ mozambique meemaken?
Ik was nog nooit in Mozambiek, maar volgens mij is Jo’burg The Place NOT To Be; en al helemaal niet om kerstmis of oudejaarsavond te vieren, tenzij bij/met goeie vrienden. Enige andere plek in Zuid-Afrika zal allicht veel gezelliger meevallen.
Wil hier nog aan toevoegen: een goeie Vonkelwijn om middernacht laten “knallen” na een uitgebreide braai aan het zwembad is op zich al een belevenis om nooit te vergeten.
Je kan heel goed in Joburg wat vieren, zullen best feestjes zijn, zeker door de buitenlanders die in grote getallen daar wonen en werken.
Helaas zit ik niet in die “kringen”.
Zuid Afrikaner vieren dit eigenlijk niet. Gaan op tijd naar bed. Vuurwerk mag niet worden afgestoken zonder een vergunning hier.
Dus nee, helaas niet wat je in EU gewend bent is hier.
Wij hebben gewoon een heerlijke braai met vrienden buiten die avond.:dag: