Hallo, Wij denken erover om naar de Dominicaanse Republiek op vakantie te gaan. Dit willen we in de voorjaarsvakantie doen, eind februari/begin maart. Kan iemand mij vertellen hoe het weer daar dan is? Is de kans op regen dan groot of valt dat wel mee? Of is het verstandiger om de vakantie op een ander moment te plannen, zo ja wanneer dan?
hoi laurita het is normal afgesproken mooie weer, daar ik kan je zeker garanderen boven de 28 graden ik ben zelf in februarie geweest en ik vind persoonlijk het mooieste periode vooraal met carnavaal en in de avond kan de temperatuur iets afkoeler en geloof me maar dat is lekker winter kleiding mag je wel thuis later succes verder groetjes
“PORQUE NO”
:zon02: februarie is zeker en goed periode en in maart het kan regen fallen dat klopt het is voor me zeker moelijk te voorspellen maar als je een keus moet maken zou zegen ga maar in februarie en zorg dat je rond 27 februarie bent en de carnaval van las vegas mee maken het is leuk zorg maar dat je op tijd ben en op tijd vertreekt i.v.m. drukte en neem niet meer wat nodig is dus ook niet te veel geld is niet nodig groetjes:dag:
Op zich kun je het hele jaar rond naar de DR, er is wel iets meer regen kans in t voorjaar, maar denk dan aan (meestal) buitjes van half uur (wel heel hevig), maar daarna weer stralend weer. Het is juist een prima moment om te gaan, veel voordeliger en voor het weer maakt het geen drol uit. Bedenk dat als je tussen jan en mrt gaat, dat je dan nog kans hebt om wilde walvissen in het echt te zien, dat is de paringstijd en komen ze vanuit de cariben langs om in Samana te gaan paren, geweldig om te zien!!! Mocht je nog leuke tours zoeken, kijk eens op onze site, www.wdtours.info
groetjes