Rent a dent of Apex (en verzekeren)

Hallo medereizigers,

van begin november tot half januari reis ik rond in NZ en wil dit met een huurauto doen. Nu heb ik heel wat online gekeken en vergeleken tussen verschillende verhuurbedrijven (en prijzen).
Inmiddels heb ik nog 2 opties over, maar heb een beetje moeite met kiezen. Mede doordat ik over beide zowel positieve al negatieve reviews lees.
Ik twijfel nog tussen Rent a dent en Apex car rentals. De prijzen komen overeen (beide rond de $2300 voor 64 dagen) en ook de excess lijken min of meer gelijk te zijn.
Bij Apex kan ik vinden dat het een auto tussen 2007 en 2011 zal zijn, bij Rent a dent staat daar niks over.
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring met een van deze, of wellicht beide, bedrijven en er iets nuttigs over te zeggen hebben?

Verder denk ik erover (aangezien het toch een hoop dagen en km’s worden) om de auto te verzekeren. Dit dan wel via een externe verzekeringsmaatschappij aangezien dit stukken goedkoper is. Via een topic op dit forum kwam ik bij Car Hire Insurance Comparison | Car Hire Excess | iCarhire© uit Engeland. Ben er nog steeds niet helemaal uit wat het verschil nu is tussen het verzekeren van alleen de excess of het verzekeren van de excess incl de CDW. Wellicht dat iemand hier mij daar meer wijsheid over bij kan brengen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Vorig jaar heb ik een auto gehuurd bij Rent a Dent Auckland, een prettige ervaring. 'S morgens bij het ophalen nog even proefrijden met de verhuurder, om zo de eerste onwennige meters van het andersom sturen te overbruggen en tussendoor de regels uitleggen.

Enige tip die ik je kan geven; huur niet een auto met een te lichte motor. Ik had de keuze tussen een 1.6 of 2.0, en dacht dat de 1.6 wel voldoende was.
Helaas bleek dit op sommige bergen wel wat tekort vermogen, wat ook het benzine verbruik niet ten goede kwam…